رد تفاهم ارشاد با مقامات قضایی درخصوص کیفیت کنسرت‌ها، شکایت از توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور، فیلتر شدن دو سایت خبری و ندامت برخی بازیگرانی که به شبکه‌های ماهواره‌ای پیوستند مهم‌ترین مسائلی بود که سخنگوی وزارت ارشاد روز گذشته در نشست خبری درباره آن توضیح داد.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۰

حسین نوش‌آبادی در ابتدای نشست خود با رد خبر تفاهم ارشاد با مقامات قضایی گفت: هیچ تفاهم نامه‌ای با مقامات قضایی و دادستانی در خصوص کیفیت برگزاری کنسرت‌ها امضا نشده است و اخباری که در این زمینه منتشر شده را تکذیب می‌کنیم. البته عدم پذیرش برخی شروط به معنای عدم همکاری نیست.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: متاسفانه شاهد توهین به مقامات عالی رتبه کشور و انتساب برخی الفاظ و واژه‌های رکیک به رئیس‌جمهور هستیم. گاهی این توهین‌ها جنبه جرم عمومی پیدا می‌کند و مدعی‌العموم می‌تواند مورد را پیگیری و کار را به مراجع قضایی بکشاند. ما اگر فضا را برای این توهین‌ها باز بگذاریم، فرهنگ عمومی کشور آسیب می‌بیند. معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم اعلام کرده‌اند اگر توهین‌ها ادامه پیدا کند، اقامه دعوی خواهیم کرد. برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که بعد از مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور عالی‌ترین مسئول کشور است. اما به هر حال رئیس‌جمهور با بزرگواری از این توهین‌ها می‌گذرد.

نوش‌آبادی درخصوص فیلتر شدن دو سایت برنا و موج نیز گفت: این تصمیم توسط مراجع قضایی اتخاذ شده و به کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ابلاغ شده است. به استناد به ماده 23 قانون جرایم رایانه‌ای این اتفاق افتاده است. وزارت ارشاد درخصوص فیلتر کردن این دو سایت هیچ نقشی نداشته است.

سخنگوی ارشاد در ادامه این نشست خبری درخصوص حضور برخی بازیگران در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: بسیاری از کسانی که بی‌محابا به برخی شبکه‌ها پیوستند، اخیرا عزم برگشت پیدا کرده‌اند. بسیاری از این بازیگران پشیمان شدند. این افراد هیچ منفعتی از حضور در این شبکه‌ها نبردند جز این‌که خودشان را بدنام کردند. به هر حال صحنه برای کسانی که نادم هستند باز است و بزودی خبرهایی در این خصوص خواهید شنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها