ویژگی های مردان و زنانی که ازدواج با آن ها به احتمال زیاد شکست می‌خورد

با این افراد ازدواج نکنید

معمولا دختر و پسرهای دم بخت، ویژگی هایی را که همسر آینده شان باید داشته باشد، در ذهن دارند و گزینه هایشان را با آن فهرست تطبیق می دهند. در این بین، ویژگی هایی وجود دارد که اگر در فردی باشد، نباید با او ازدواج کرد؛
کد خبر: ۹۴۱۶۷۲
با این افراد ازدواج نکنید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت نیوز ، اما بعضی جوان ها به دلایلی مانند عشق، آن ها را کم اهمیت تلقی می کنند و خیلی زود در زندگی مشترک، شکست می خورند.


با کدام مردان نباید ازدواج کرد

1- مردان معتاد: مردی که اعتیاد دارد هرگز نمی تواند آینده ای خوب برای همسر و خانواده خود تأمین کند، او خانواده اش را فدای اعتیادش خواهد کرد.

2-مردان تنبل: مردانی که قدرت کار و تلاش را به دلیل تنبلی از بین برده اند موجب آزار و ناراحتی اطرافیان می شوند و زندگی شان با مشکلات مالی مواجه می شود. در دنیایی که همه چیز برای پیشرفت وابسته به حرفه و درآمد است، چطور می توان زندگی بدون این دو ویژگی را تحمل کرد.

3- مردان منزوی: علاقه به معاشرت در ذات انسان است و اگر این اصل نباشد حس کسالت و افسردگی حاکم می شود. مردانی که از رفت و آمد و جمع های دوستانه فرار می کنند، کمبودهای روانی خود را به همسرشان هم منتقل می کنند.

4- مردان خسیس: خرج و هزینه بخش جدایی ناپذیر زندگی است البته تا حدی که به ولخرجی منجر نشود و اسراف را به همراه نداشته باشد. مردان خسیس با هزینه های ضروری هم مخالفت می کنند و با ایجاد مضیقه هایی مشکلات زندگی را تشدید می کنند.


با کدام زنان نباید ازدواج کرد؟

1- دختران مدپرست: دختران مدپرست از واقعیت های زندگی و دشواری هایش بی اطلاعند؛ بنابراین در بحران و تنگناهای زندگی تحمل خود را از دست می دهند. آن ها به دلیل این که مدام مورد توجه اطرافیان قرار می گیرند، دیگر نیازی نمی بینند که برای ارتباط با اطرافیان یا بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاش کنند و تصور می کنند هنرهای آشپزی، خانه داری و کدبانوگری برایشان لازم نیست.

2- دختران وابسته: این دختران باید قبل از انجام هر کاری حتما آن را با دیگران در میان بگذارند حتی کارهای بسیار جزئی و پیش پا افتاده. گرچه مشورت بسیار خوب است اما نه برای هر کار کوچکی. در میان گذاشتن هر مشکلی حتی یک سوءتفاهم جزئی با همسر، راهنمایی خواستن از دیگران و... نشانه متکی بودن فرد است که به تدریج در زندگی زناشویی مشکل آفرین می شود.

3-دختران جاه طلب: اگرچه مخالف جاه طلبی همراه تلاش سازنده نیستیم اما بیشتر زنانی که چنین خصوصیتی دارند همه چیز را فدای کار خارج از خانه می کنند. آن ها برای مردانشان به صورت رقیب در می آیند و دائم در فکر مقایسه خود با همسرشان هستند. جاه طلبی زمانی مشکل آفرین می شود که فردی بخواهد همه چیز زندگی را تحت کنترل خود درآورد.

4- دختران عقل کل: اگر زنی تصمیم بگیرد شوهرش را تغییر دهد و برای او یک معلم اخلاق شود یا همه چیزدان، باید بداند فقط شوهرش را از خانه فراری خواهد داد زیرا مردها نمی توانند تحت کنترل زن بودن را تحمل کنند. البته حتما شنیده اید که: پشت هر مرد موفق همواره یک زن خوب ایستاده است. این مطلب گویای این واقعیت است که «مشاور مهربان»ِ مرد بودن، با «عقل کل» شدن در خانه تفاوت بسیاری دارد.


چه مرد، چه زن، با این افراد ازدواج نکنید

1-فردی که به تازگی شکست عشقی خورده است: اگر با فردی آشنا شده اید که قبل از شما با جنس مخالف رابطه داشته، ممکن است هنوز او را فراموش نکرده باشد؛ بنابراین تا زمانی که او از گذشته اش پشیمان نشده و به جز منطق، احساساتش هم به آن جدایی مهر تایید نزده باشد نمی توانید از حضور وی در کنارتان مطمئن باشید.

2-فردی که پدر و مادرش با یکدیگر اختلاف دارند: زن ها و مردهایی که والدین خوب و حمایتگری نداشته اند در بزرگسالی از عاشق شدن و اعتماد به جنس مخالف می ترسند. آن ها همیشه شاهد اختلاف پدر و مادرشان بوده اند، از تعهد بیزارند و در زمان مواجهه با بحران های کوچک و قابل حل، تصور می کنند رابطه شان از دست رفته است و نمی توانند وضعیتشان را بهبود ببخشند.

3-فردی که رفیق باز است: اگر متوجه شدید که فرد مورد نظرتان هر شب را با دوستانش می گذراند و تمام فکر و ذکرش، رسیدگی به ظاهرش و حاضر شدن در مهمانی های مجردی است، باید قبل از گفتن بله تکلیف این موضوع و حد و مرز آن را برای آینده زندگی مشترکتان مشخص کنید. معمولا چنین مردهایی در روابطی، محاصره شده اند که خیال وارد شدن به دنیای بزرگ ترها و قبول مسئولیت های زندگی جدی را از سرشان بیرون کرده اند؛ درباره این افراد بیشتر تحقیق کنید.

سخنی با دختر خانم ها و خواستگارهایشان

اگر بعد از مطالعه این مطالب به این نتیجه رسیدید که خواستگارتان یک یا چند مورد از معایب مطرح شده را دارد اما ویژگی های مثبت و قابل تاملی هم دارد، آن موارد را با او در میان بگذارید و به او فرصت بدهید تا خودش را تغییر دهد. همچنین توصیه می شود در صورت داشتن خصوصیات نامناسبی که مطرح شد هرچه زودتر خودتان را اصلاح کنید تا زندگی مشترک موفق تری داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۷
محمدرضا
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
عالی بود
mohsen
-
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
دخترا هرخواستگاری اومد بچسبین الان شوهر پیدا نمیشه كه اینا همش الكیه...
م مجرد دوست
-
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
درود بر شما ... سپاس از مقاله مفیدتان !
شهرزاد . ط
-
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
نوشدارویی ... ولی بعد از مرگ سهراب آمده ای !!!!!!!!!!!!
كارمند مفلس
-
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
یك جا صحبت از این است كه نمیشود افراد را تغییر داد و اگر شخصی گفت سعی میكنم همان شوم كه شما میخواهی مطمئن باشید نمیتواند و در گذر زمان خصوصیات اخلاقی سابق را ادامه میدهد چون شخصیتش اینطور شكل گرفته است. حالامیگویید اگر بعد از مطالعه این مطالب به این نتیجه رسیدید كه خواستگارتان یك یا چند مورد از معایب مطرح شده را دارد اما ویژگی های مثبت و قابل تاملی هم دارد، آن موارد را با او در میان بگذارید و به او فرصت بدهید تا خودش را تغییر دهد. همچنین توصیه می شود در صورت داشتن خصوصیات نامناسبی كه مطرح شد هرچه زودتر خودتان را اصلاح كنید تا زندگی مشترك موفق تری داشته باشید. بعضی ها خصائل بدی دارند ممكن است بظاهر خودشان را با خواسته های طرف مقابل وفق دهند پس از ازدواج برمیگردند به شخصیت اصلیشان . فكر میكنید چرا آمار طلاق روزبروز بیشتر می شود همه اش از نداری و فقر مادی نیست بیشتر برمیگردد به فقر فرهنگی و عاطفی بعضی از جوانان امروزه خودشان هم نمی دانند از زندگی چه می خواهند خانواده هاشان می روند به سمت ازدواج شاید به راه بیایند كه متاسفانه بعد از مدتی طلاق می گیرند
نظر
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
مرسی از مطلبتون . اما دخترها كه خواستگارشون رو انتخاب نمی كنند اونها میان خواستگاری . و بالاجبار باید بین این خواستگاران ( كه البته ممكنه همشون هم بد باشند ) مجبوری یكی كه بدتر نباشه رو انتخاب كنی . دیگه به این حد نمیرسه كه ببنند تنبل یا منزوی هست یا نه . اقایون بخونند بیشتر به دردشون میخوره .
دعاگوی شما
-
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
انشاالله بخت شما هم زودتر باز بشه
احسان
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
خیالت راحت اون قبلا بود دحتر پسر همدیگرو نمیشناخنن و نمی دیدن الان باهم میرن میان چندسال می مونن بعدم ازدواج می كنن آخرین نفرم پدر و مادرن كه می فهمن
آقای هالو
-
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
شما اگه كسی رو خارج از این لیست پیدا كردین به ما هم معرفیش كنین !!!
رضا
-
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
كسی هست كه ،مثلا شكست عشقی نخورده باشد ؟؟؟
محمد علی
-
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
اگه شخص مقابل ایمان داشته باشه و نگاهش به خودش و رفتارش باشه بقیه چیزها بخودی خود حل شده است
علی
-
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
من مردی 70 ساله هستم دارای دو فرزند یك پسر ویك دختر .تجربه بمن نشان داده اعتقاد داشتن واقعی خانواده بهر دینی نه (افراتی) بسیار مهم میباشد .بی بندوباری زندگی را از بین میبرد.دیگر مسایل گفته شده تا حدود زیادی صحیح است چون انسانها در گذشت زمان تغییر خواهند كرد وباهم متفاوت هستند.
یك خانم
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
اقای محسن. خیلی توی این دوره زمونه دارید خودتون رو دست بالا میگیرید . الانه خانما دستشون توی جیبشونه دیگه زیر بار زور و اینكه شوهر خوب نیست باید با یكی ازدواج كنن نمیرن . تنهایی سخته ولی بهتر از اینه كه بری توی خونه ای كه تمام امكاناتش رو خودت فراهم كرده باشی و تازه هم اختیارت دست یك مردی باشه كه اصلا نمی فهمتت . ارامش می خواییم سوهان روح كه نمیخواییم.در ضمن همه خانم ها رو به یك چشم نبینید... دختر تعارفی نیستیم ...
نظر
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
دعا گوی شما ممنون . اگر دعاهات زود براورده دعا كن تا چند سال اینده برم كانادا و یه شغل خوب . اگر شد و رفتم برات كامنت میذارم و ازت تشكر می كنم .
روشنك
-
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
متاسفانه با توجه به مدل تربیت ما ایرانیا تقریباً هر پسر یا دخترمون یكی از خصوصیات قید شده رو داره . حداقل یكیش رو .
آتنا
-
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
۰
۰
سلام. بنظر شما چند درصد مردم این خصوصیات را ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر
-
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
۰
۰
خیلی ها متاسفانه مثل محسن تو جامعه فكر می كنند و اصلاطرز فكر جامعه این نیست كه شما باید موقعی كه ازدواج می كنی خوشبخت بشی یا حداقل شرایط روحی و شاد قبل از ازدواج رو داشته باشی . بیشتر هدف اینه كه ازدواج كنیم بعد شروع كنیم به درگیر شدن با چالشهایی كه تو زندگی اتفاق میافته . بعد هم ببنیم چون اكثر خانمها این مشكلات رو دارند خوب پس عادیه . من واقعا نمی تونم این مسئله رو قبول كنم .انشا ا.. خدا برای همه خوب بخواد . بالاخره خدا همه جای این كره خاكی هست . شاید جای دیگه اینجور طرز فكرها كمتر باشه .

نیازمندی ها