حسام نواب صفوی با اشاره به سختی‌های ایفای نقش شهید نواب صفوی در سریال «معمای شاه» از جزئیات اجرای صحنه تیرباران این شهید سخن گفت.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۴

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با مهر درباره شخصیت شهید نواب صفوی در سریال «معمای شاه» گفت: به نظر من در آثار تاریخی هیچ‌گاه آنچنان که باید به شخصیت شهید نواب صفوی پرداخته نشده است، اما ما در سریال «معمای شاه» به صورت مهندسی شده این شخصیت را طراحی کردیم به گونه‌ای که تمام حرکات این شهید و سکانس‌هاس مربوط به او مستند است. تمام سخنانی که شهید نواب صفوی در دادگاه مطرح می‌کند منطبق بر واقعیات است و مستند تاریخی دارد.

وی با اشاره به صحنه ترور این شخصیت در «معمای شاه» عنوان کرد: من تاکنون صحنه‌های زیادی از ترور و اعدام را در آثار سینمایی و تلویزیونی دیده‌ام. به نظرم یکی از بهترین صحنه‌ها مربوط به اعدام مختار در فیلم مصطفی عقاد بود. با وجود این صحنه تیرباران شهید نواب صفوی در «معمای شاه» هم منحصر به فرد است، به طوری که برای ضبط این قسمت پنج شب تلاش کردیم.

نواب صفوی عنوان کرد: نکته جالب این است که در طول این سریال هرگاه صحنه‌های مربوط به شهید نواب صفوی یا فداییان اسلام پخش می‌شد، قسمت‌هایی از یک موسیقی هم شنیده می‌شد و حال در صحنه تیرباران شهید نواب صفوی تمام قسمت‌های پخش شده از این موسیقی به یکدیگر متصل و با شعری از افشین یداللهی همراه می‌شود و سالار عقیلی با استفاده از آنها ترانه‌ای می‌خواند. به نظرم این ترانه به یکی از ماندگارترین ترانه‌های ما تبدیل می‌شود.

این بازیگر بیان کرد: من 33 فیلم سینمایی و تلویزیونی در کارنامه کاری‌ام دارم، اما صحنه تیرباران شهید نواب صفوی یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که تاکنون انجام داده‌ام. این را هم باید بگویم که به طور کلی در طول ایفای این نقش بسیار از چهره خودم فاصله گرفتم. برای مثال بینی و بسیاری از اجزای صورتم ساختگی بود. در این سریال برای اولین بار موهایم را از ته تراشیدم، به هیچ کجا سفر نکردم و تمام تمرکزم را روی آن گذاشتم.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که محمدرضا ورزی مشغول ساخت این اثر بود، می‌خواست صحنه تیرباران شهید نواب صفوی را پیشتر از باقی سکانس‌ها ضبط کند، اما با توجه به این که این صحنه با چاشنی گلوله همراه بود به او گفتم این قسمت را در آخر ضبط کنیم؛ زیرا می‌ترسیدم بمیرم و ایفای نقش شهید نواب صفوی ناتمام بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها