یوسفعلی میرشکاک در مراسم بزرگداشت بیژن ارژن اعلام کرد: این شاعر با رباعی‌ها و اشعارش بر سر حجم‌گراها و روشنفکرها کلاهی گذاشته که 200 سال طول می‌کشد متوجه آن بشوند و از پس آن برآیند.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۹

به گزارش جام‌جم، بیست و هفتمین شب شاعر با گرامیداشت بیژن در نخلستان سازمان اوج برگزار شد. یوسفعلی میرشکاک در این مراسم با اشاره به تقدم معنا بر ظاهر در شعر ارژن، او را طلایه‌دار رباعی در دوران معاصر دانست و تاکید کرد: احیای تفکر عرفای قرن چهارم و پنجم در زبان رباعی امروز توسط ارژن رقم خورد.

این شاعر افزود: بیژن ارژن می‌توانست با غزلسراها و نیماسراهای روزگار خود معارضه کند. با آنهایی که پی هر بادی می‌روند، که البته معارضه نیز کرد. او سر صد مدافع شعر حجم چنان کلاهی گذاشت که تمام روشنفکران 200 سال طول می‌کشد از پس آن دربیایند.

مصطفی علیپور هم در این مراسم گفت: بیژن ارژن رباعی مجسم است. هر چند او در قالب‌هایی مانند شعر نیمایی هم شعرهایی دارد ولی رباعیاتش، او را از سایر شاعران متمایز کرده است.

در ادامه این مراسم، فرزند سردار شهید حاج حسین همدانی درباره ظرفیت‌های عظیم مدافعان حرم و لزوم توجه هنرمندان به این موضوع سخن گفت و پس از خواندن جملاتی از کتاب «پیغام ماهی‌ها»، این کتاب را به بیژن ارژن تقدیم کرد. «پیغام ماهی‌ها» به قلم گلعلی بابایی روایتگر زندگانی شهید حسین همدانی است.

در این مراسم چهره‌هایی مانند فاضل نظری، علیرضا قزوه، میلاد عرفان‌پور و کامران شرفشاهی هم حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها