تروریست‌های خوب؛ آفت دیروز، بحران امروز

راهبرد غرب در تقسیم‌بندی تروریست‌ها به تروریست‌ خوب و تروریست بد، راهبرد اشتباهی است که هرچند زمانی باعث بروز مشکلاتی برای جمهوری اسلامی ایران شده است، اما امروز بیش از آن‌که برای ما مشکل‌ساز باشد، دامن مجریان این راهبرد را گرفته است.
کد خبر: ۹۳۸۶۰۲

در چارچوب همین راهبرد بود که در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، شنیده شدن صدای متعدد شلیک گلوله و انفجارهای کور تروریستی علیه مردم، تقریبا عادی شده بود؛ عملیات‌هایی که گاهی مردم عادی را هدف قرار می‌داد و گاهی رئیس‌جمهور رجایی و برخی مقامات دیگر را. البته این اقدامات طی سال‌های اخیر نیز به شکل ترور دانشمندان هسته‌ای و برخی اقدامات دیگر ادامه داشته است؛ اقداماتی که عاملانش تحت حمایت لندن و واشنگتن فعالیت می‌کنند و از سوی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شوند.

البته امروز غرب در حال چیدن محصول حمایت‌‌هایش از تروریسم است و برخی کشورهای اروپایی این روزها شاهد عملیات تروریستی هستند که زمانی مورد حمایت دولت‌هایشان در دیگر کشورها بود.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با چنین پدیده‌هایی روبه‌رو بوده و امروز 8 شهریور، روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده که سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است که از قربانیان پدیده تروریسم هستند.

متاسفانه در این میان برخی کشورهای غربی و آمریکا نه‌تنها واکنشی در برابر اقدامات تروریستی منافقین نشان ندادند بلکه از منافقین حمایت کردند و به رغم این‌که در سال 1997 برای اولین بار نام سازمان منافقین در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت اما هیچ‌گاه محدودیتی برای منافقین ایجاد نشد. انگلیس طی اقدامی در ژوئن 2008، گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج و به دنبال آن اتحادیه اروپا در سال 2009 و آمریکا در سپتامبر 2012، این گروهک را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کردند و آمریکا علت آن را «عدم ارتکاب به اعمال تروریستی» در ده سال گذشته اعلام کرد. به این ترتیب حمایت‌های غرب و آمریکا از این گروهک به صورت آشکار ادامه یافت.

طی این سال‌ها نیز شاهد حمایت‌های غرب از منافقین بودیم و برگزاری تجمعی در پاریس از سوی منافقین را که چندی پیش صورت گرفت، می‌توان از جمله این حمایت‌ها عنوان کرد.

استفاده ابزاری از تروریست‌ها

مواضع دوگانه غرب درخصوص تروریسم، تنها محدود به منافقین نیست و درباره تروریست‌های حاضر در عراق و سوریه نیز شاهد چنین رویکردی هستیم که همین مساله باعث پیچیده‌تر شدن بحران خاورمیانه شده است. در ارتباط با دلیل حمایت برخی کشورها از تروریست ها، دکتر حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: از آنجا که ابزار تروریستی گاهی می‌تواند منافع برخی قدرت‌های سلطه‌گر را تامین کند، این کشورها از برخی گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و برای این‌که نزد افکار عمومی زیر سوال نروند، تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

حمایت‌ از منافقین در داخل

در این میان نباید حمایت عده‌ای در داخل کشور از گروه تروریستی منافقین را نادیده گرفت که از جمله آنها می‌توان به انتشار فایل صوتی در مورد موضوع اعدام‌های سال 67 و مظلوم نشان دادن چهره منافقین از سوی برخی داخلی‌ها اشاره کرد.

در مورد علت حمایت‌های داخلی از منافقین، حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: منافقین در فتنه 88 جزو حامیان این جریان در داخل کشور بودند و علقه‌های فکری و سیاسی چه به واسطه حمایت‌های مالی قبل از انقلاب و چه ارتباط تشکیلاتی میان آنها بعد از انقلاب، بین این جریان‌ها وجود داشت. مجموعه این علقه‌ها و حمایت‌هایی که در فتنه گذشته از جریان فتنه داخلی انجام دادند و حمایت کردند، عامل اصلی این رویکرد در جریان همراه با نفاق بیرونی است.

با وجود تمام این اتفاقات، جمهوری اسلامی ایران توانسته تمام بحران‌های ابتدای انقلاب را پشت سر گذاشته و امروز در منطقه پرآشوب خاورمیانه، به جزیره ثبات تبدیل شود. بسیاری از کارشناسان، مسیری را که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به شرایط فعلی طی کرده است در امنیت و ثبات کنونی بسیار موثر می‌دانند. جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با جام‌جم، امنیت امروز در کشورمان را مرهون و مدیون 17 هزار شهید ترور و شهادت رجایی، باهنر و شهدای محراب عنوان کرد. وی می‌افزاید: استفاده از تجارب اوایل انقلاب موجب شده است که امروز ایران قوی‌ترین کشور از نظر امنیتی باشد و در واقع می‌توان گفت امنیت امروز ناشی از آن مجاهدت‌های عظیم دستگاه‌های امنیتی کشورمان است.

اعلام انزجار مجلس خبرگان از تطهیر منافقین

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای با اعلام انزجار از تطهیر منافقین توسط سرسپردگان داخلی آنها اعلام کرد: منافقین با آن جنایات و از هم پاشیدگی تشکیلاتی در آستانه اضمحلال کاملند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان، در این بیانیه با اشاره به انتشار فایل صوتی منتسب به آیت‌الله منتظری آمده است: شاید بتوان ریشه این گونه شیطنت‌ها و تجاهل‌ها را در حقد و حسد نسبت به امام راحل عظیم‌الشأن، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تطهیر خائنان به این ملت و میهن، تحلیل و ارزیابی کرد.

مریم شریف‌زاده

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها