زندگی مشترک جدای از تفاهم و انجام برخی آداب و رسوم لازم یک ملزومات مادی هم می‌خواهد، بالاخره یک مواردی از لوازم زندگی را خانواده عروس تقبل می‌کند که به آن جهیزیه می‌گویند و برخی از آن کالاها مانند یخچال و ماشین لباسشویی و... جزئی ضروری از زندگی مشترک است اما کافی است بدانید تفاوت قیمتی که باید برای محصولات تولید خارج بپردازید با نمونه‌های داخلی چند برابر است.
کد خبر: ۹۳۵۹۲۵
عروس ایـرونی، جهاز ایـرونی/ گزارش مقایسه ای چند کالای اصلی جهیزیه

به گزارش جام جم آنلاین ،با انتخاب کالای ایرانی می‌توانید علاوه بر حمایت از تولیدکننده ایرانی و کمک به حرکت بهتر چرخ اقتصاد کشور یک صرفه‌جویی چند میلیونی هم داشته باشید. در این گزارش فقط چهار نمونه کالای اصلی جهیزیه‌ای را به صورت کوتاه برایتان مقایسه کرده‌ایم.

یخچال

بی‌تردید یخچال یکی از گران‌ترین کالاهای جهیزیه محسوب می‌شود که در بازار هم تفاوت و بسامد قیمتی آن بسیار زیاد است، یخچال از این نظر که ساید بای ساید است یا معمولی، چند فوت است، دسترسی به مخزن آب دارد یا ندارد، دو در است یا چهار در و... قیمت‌هایش بسیار متفاوت است. برای خرید یخچال یکسری نکات مهم هست که باید به آن توجه داشته باشید، مثل این که فریزرهایش چند قفسه است؟ سبدهای داخل یخچال آیا متحرک است یا ثابت. قابلیت تنظیم ارتفاع دارد یا نه؟ یک نکته مهم هم این است که یخچال هر چه سایز و فوتش بیشتر باشد مصرف برق آن هم سرسام‌آور بالا می‌رود و در این روزگار یارانه‌ای و قبض‌های برق سنگین برای تازه عروس و تازه داماد هزینه بر است. بگذریم، خلاصه این که یخچال فریزر ایرانی از حدود یک میلیون تومان شروع می‌شود و تا پنج میلیون تومان هم قیمتش می‌رسد ولی شما با حدود دو تا نهایت دو میلیون و 500 هزار تومان می‌توانید یک کالای خوب ایرانی و آبرومند تهیه بفرمایید. این قیمت برای نمونه‌های خارجی که داخل کشور اصطلاحا مونتاژ می‌شود تا 10 میلیون هم می‌رود و برای برخی محصولات خارجی خاص به بیش از 20 میلیون تومان هم می‌رسد.

ماشین لباسشویی

رفت و روب و بشور و بساب بالاخره جزء لاینفک زندگی ایرانی است، گل سرسبد لوازم خانگی مرتبط با این بخش از زندگی هم ماشین لباسشویی است که وابسته به این که ماشین چند کیلویی است، خشک کن آن چگونه است و اتوماتیک است یا نه، در از جلو دارند یا از بالا و... قیمت‌های متفاوتی دارد، فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند کاربردی‌ترین ماشین لباسشویی برای تازه عروس و تازه داماد ماشینی پنج تا هفت کیلوگرم است. نمونه داخلی چنین ماشینی از یک میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد تا سه میلیون تومان. البته ماشین‌هایی که درشان، از بالا باز می‌شود زیر یک میلیون هم قابل خریداری هستند. اما نمونه خارجی این کالا تا چهار میلیون قیمت دارد که در مقایسه با تولید داخلی چندان ویژگی خاصی ندارند.

اجاق گاز

در کنار بشور و بساب، بالاخره هر خانه‌ای پخت و پز هم دارد و بخصوص مرد ایرانی دلبسته دستپخت بانوی خانه‌اش است. مهم‌ترین وسیله پخت وپز هم اجاق گاز است،‌ امروزه گاز رومیزی خیلی در بازار مد شده است و کاملا جای گازهای بزرگ فردار قدیمی را گرفته است. اجاق گاز هم با توجه به این‌که چند شعله است، استیل است یا لعابی، پیلوت دارد یا ندارد و... قیمتش بالا و پایین می‌رود. اجاق گاز ایرانی فردار از حدود یک میلیون تومان شروع می‌شود و تا دو میلیون تومان هم می‌رسد. نوع رومیزی هم از 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا دو میلیون تومان هم قابل خریداری است، همین نمونه‌ها در برندهای خارجی تا 3 میلیون تومان دست کم قیمت دارد،‌ این در حالی است که در مورد اجاق گاز تقریبا همه بر کیفیت و کار بهتر داخلی اتفاق نظر دارند.

جاروبرقی

برخی فکر می‌کنند مهم‌ترین نکته برای این که جاروبرقی خوبی بخرید این است ببینند چند وات است در حالی که وات بالا دلیل بر کیفیت بالا نیست، فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند برای خانه‌های زیر 60 متر، جاروبرقی با توان 1200 وات، برای مساحت 60 تا 90 متر توان 1300 تا 1500 وات، متراژ 90 تا 120 متر 1700 وات و برای خانه‌های بزرگ‌تر از 120 متر جاروبرقی‌هایی با توان 2000 و 2200 وات مناسب است، نکته جالب این است که هرچه توان و وات آن بالاتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان خانه شما سریع‌تر اتفاق می‌افتد. شما با حدود 400 هزار تومان می‌توانید یک نمونه خوب داخلی جاروبرقی بخرید ولی برای نمونه خوب خارجی حداقل باید 700 تا یک میلیون تومان را برایش کنار بگذارید.


ضمیمه چاردیواری- بامداد محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
كارمند مفلس
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
باتوجه به تنوع اجناس و اینكه مرتب مدل های جدید و پیشرفته تر به بازار می آید آدم نمیداند چی جهیزیه بخرد
مجتبی
-
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
كالاهایی مثل لباسشویی و تلویزیون رو واقعا نمیشه ایرانیشو خرید ولی بقیشون خداییش خوبن
كاظمی
-
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
فقط خرید كلمن آب و یخدان و یكسری وسایل پلاستیكی برای جهیزیه دخترم 800 هزار تومن شد بیچاره جوانها با این مخارج
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها