واکنش تند رییس جمهور به لغو برگزاری کنسرت در مشهد

رییس جمهور با بیان اینکه بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است گفت: افتخار ما این است که کشورمان کشور قانون است و امام (ره) بارها بر اینکه حکومت اسلام و جمهوری اسلامی حکومت قانون است تاکید کردند چرا که اگر قانون زیر پا رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۴
واکنش تند رییس جمهور به لغو برگزاری کنسرت در مشهد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور صبح امروز که به مناسبت روز پزشک و هفته دولت در مرکز همایش های بین المللی ابوریحان برگزار شد، با اشاره به حاشیه هایی ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها در کشور گفت: یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نباید تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه از نظر من هیچ وزیری دربرابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند افزود: اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.

روحانی با بیان اینکه نقدهای غیر منصفانه علیه دولت را تحمل کرده ایم و کم‌کم به آنها عادت کرده‌ایم خاطر نشان کرد: شرایط طوری شده است که وقتی یک روز حرف بدی در رسانه‌ها نوشته نمی‌شود تعجب می‌کنیم که گویا به مرخصی رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه بزرگ ما اقشار محترمی خدمت می‌کنند که اگر احترامشان خدشه‌دار شود زندگی مردم خدشه‌دار خواهد شد گفت: مگر می‌شود در یک جامعه ای به این همه دیپلمات دلسوز که 30 ماه شبانه روز برای کشور تلاش کردند، به این همه بی‌احترامی کنیم و دهانمان را باز کرده و هر لفظ و لغتی را به کار ببریم.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که قدردان افراد مخلص، پاک، زحمتکش، بزرگان و عالمان خود نباشند دچار مشکل خواهد شد تصریح کرد: نباید کفران نعمت کنیم و در این راستا جامعه پزشکی از اقشار خدمت‌گذار کشور به حساب می‌آید که باید احترام آنها حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نعمت امنیت در گرو سلامت است توضیح داد : اگر جامعه برای درد خود درمان و دارو نداشت باشد همیشه در التهاب و اضطراب برای روز بیماری خود خواهد بود، پس پزشکان آورنده صحت و سلامت و بخش بزرگی از امنیت روانی جامعه هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پزشکان مایه آرامش و امنیت جامعه هستند خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند پزشکان درمانگر درد اعضای بدن انسان ها هستند در حالی که پزشکان به عنوان پناه مردم هستند .

روحانی اظهار کرد: عالم بودن و متخصص بودن وشناسایی علل بیماری منافاتی با توکل به حق و اینکه شفای نهایی به دست خداوند است ندارد.

روحای با بیان اینکه پزشکی کار بسیار پیچیده و سختی است و علم و ایمان توامان به حساب می‌آید افزود: پزشکی که به کارش ایمان نداشته باشد ناموفق است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند مشکلی را در جامعه حل کند گفت: پزشکان نیز برای انجام وظیفه خود به همراهی و همیاری بخش‌های دیگر نیاز دارند.

وی توضیح داد: امروز مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی ، اجرا نشدن درست قوانین راهنمایی و رانندگی و مشکلات راههای کشور و همچنین مسائل محیط زیستی کار پزشکان را سخت تر می‌کند و انواع آلودگی های محیط زیستی در کار پزشکان تاثیر دارد و اگر محیط زیست سالمی نداشته باشیم حتی اگر همه جامعه پزشکی را بسیج کنیم نمی‌توانیم سلامت را برگردانیم.

وی همچنین به تاثیر سرمایه اجتماعی و اعتماد به کار پزشکان اشاره کرد و گفت: سرمایه اجتماعی و اعتماد بین مردم و حاکمیت نظام ، دولت و وزارتخانه ها ضروری است و اگر اعتماد بین مردم ، دانشگاه های علوم پزشکی ، پزشک معالج و پرستار وجود نداشته باشد بیمار شفا نمی‌گیرد.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه علاوه بر فرهنگ اسلامی که فرهنگ ادب و اخلاق اعتدال و مودت است ایران دارای تمدنی بلند با اخلاقی والاست ، گفت: نمی‌دانم چه شده که برخی افراد در فضای مجازی عبارات و جملاتی را استفاده می‌کنند که کمتر آنها را شنیدیم البته خوبی ‌های فضای مجازی را نباید انکار کرد که این دولت نیز بیشترین تلاش را کرده است که فضای مجازی با آرامش در اختیار مردم قرار گیرد و از آن برای ارتباطات ، پیام رسانی و کسب علم و دانش و اتصال به جهان استفاده کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه باید به خادمان کشور از جمله پزشکان و اساتید دانشگاه و دیپلماتهایمان در رسانه‌ها و فضای مجازی احترام کنیم و از هرکلامی در رسانه‌ها استفاده نکنیم تاکید کرد: احترام و اخلاق به نفع جامعه ما است.

روحانی همچنین با بیان اینکه طرح تحول سلامت کار بزرگی بود که از سال 93 شروع شود و علی رغم سختی‌ها این طرح را ادامه خواهیم داد افزود: در سال گذشته کشورهای نفتی با مشکل کاهش قیمت نفت روبه رو شدند، و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند اما ما توانستیم در این شرایط سخت تورم را کاهش دهیم رشد اقتصادی مثبت 1.3 درصد داشته باشیم و حتی رشدمان در صنعت 8.8 بوده است و ان‌شاءالله پیش بینی ما این است که تا پایان امسال رشد اقتصادی ما به 5 درصد برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح تحول سلامت با پول و کار دولت حل نمی‌شود تصریح کرد: کادر پزشکی و سلامت همه باید دست به دست هم دهند تا طرح تحول سلامت را به عنوان عبادت بزرگ تلقی کرده و در این مسیر گام بردارند چون کار پزشکی با پول قابل جبران نیست و جان انسان‌ها را نمی‌توان با پول خریداری کرد ، بنابراین اجر پزشکان رضایت خدا و بیمار است.

روحانی در ادامه به فراهم شدن عزت بیماران در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: مطابق آمارهای مختلف 15 یا 16.3 میلیون نفر در کشور از طرح تحول سلامت استفاده کرده‌اند .

روحانی با بیان اینکه پزشکان علاوه بر کار درمان در حوزه علم و دانش و جایگاه ایران در دنیا قدم‌های بزرگی برداشته‌اند توضیح داد: رئیس جمهور یک کشور اروپایی به ایران آمده بود و در ملاقات با من گفت که اگر پزشکان ایرانی مقیم در کشورم اعتصاب کنند کشور ما به لحاظ سلامت با مشکل مواجه خواهد شد که این موضوع نشان می‌دهد پزشکان ما با کار و تلاششان مایه عزت ایرانی‌ها در سراسر جهان شده اند همچنین دستاوردهای خوبی در حوزه علم و فناوری داشته‌اند و در نوآوری 28 پله پیشرفت کرده‌ایم.

رئیس جمهور گفت: متاسفانه برخی دقیق صحبت نمی‌کنند و می‌گویند دولت فقط در حوزه مذاکرات هسته‌ای اقدام کرده است که در پاسخ به آنها می‌گویم بله ما به فکر مذاکرات هسته‌ای هم بوده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم اما پیشرفت ها در حوزه علمی و پزشکی نشان از آن دارد که درتمام حوزه ها فعالیت داشته‌ایم.

روحانی با بیان اینکه بعد از برجام دسترسی به داروهای خارجی و تجهیزات پزشکی آسانتر شده است و برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرده است ادامه داد: نتیجه برجام عزت ملت ایران بود و باید بگویم قطعنامه‌های سازمان ملل را نباید اینجا پاره کنیم که اگر می‌شد من آنها را پاره می‌کردم، بلکه راه درست این بود که قطعنامه سازمان ملل در خود شورای امنیت و با ابزار حقوقی لغو شود که دولت قدم به قدم این راه را پیمود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در یک جلسه هفت قطعنامه فصل هفتم سازمان ملل متحد علیه ایران حذف شد خاطر نشان کرد: تیتر ایران به عنوان کشور تخریب کننده صلح و امنیت جهانی، به ایران به عنوان کشوری که دیگر کشورها باید با او همکاری کنند تغییر کرد که همه این‌ها از دستاوردهای برجام بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۳
امید
-
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
تو رو به خدا دیگه برای انتخابات شركت نكن مردم از مشكلات كمر خم كردن !!!
علی
-
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
امید جان تو برو كاندید شو بهت رای می دیم . ببینم تو دوره های قبل نونت تو روغن بود الان نون خشك و تو آب می زنی می خوری !!! بعید میدونم.
رضا
-
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
این كمری كه خم شده به خاطر اون رئیس جمهور قبلیه كه با هربار سخنرانی یه تحریم جدید علیه ایران صادر میشد همونی كه موقع سخنرانی هاش از واژه هایی استفاده می كرد كه من جلوی بچه 3 سالم خجالت میكشم به كار ببرم، همون كسی كه دلار رو از 1000 تومان رسوند به 3500 تومان، یكم انصاف داشته باش و دعا كن وضع خوب بشه
محمد تاج
-
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
آقا امید هر رییس جمهور دیگم جای ایشون بودن شرایطمون همین بود كشور ما هنوز وابستگی شدید داره به نفت قیمت نفت هنوز روی 40 دلاره و رونقی اتفاق نمیفته. دوره دكتر احمدی نژاد فرقش با دوره ایشون فقط توی افزایش چندین برابری نفت بود وشاهد رشد انفجاری قیمت خونه و دلار و سكه بودیم و مردم سرمایه هاشون تو این قسمت ها خرج كردن وخیال كردن این اسمش رشد اقتصادیi. آیا این اسمش رونق !الان كه قیمت خونه و دلار و سكه ثابت نفتم قیمتش 40 دلار تمام تقصیرا افتاده به گردن ایشون !!!!كاش یكمی مردم ما سطحی نگری رو میگذاشتن كنار
روح الله
-
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
عالی گفتی امید خان
عبادی
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
كاش نسبت به چیزهای مهمتر از كنسرت هم واكنش تند نشان می دادند
علی
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
فقط همین برگزاری كنسرت ها مونده ،
مردم دارن از گرسنگی می میرن
گرانی بیدا كرده، آثای رییس جمهور
به امور مهم مردم برسد
روح الله
-
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
بازم فقط حرف
معراج
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
واقعا انصاف نیست اینهمه هجمه بی لیاقتی و بی كفایتی علیه رییس جمهور درست كنند.رییس جمهور درست میگه تو دنیایی كه تصویب هر قطعنامه ای در سازمان ملل انجام میشه قطعا لغو آن هم در همانجا خواهد بود.پس آقای روحانی راه درست را رفتند و تا حدود زیادی هم موفق بوده اند.وقتی از راه گفتمان میشه مشكل را حل كرد چرا با تندگویی اوضاع را پیچیده تر كنیم؟؟؟؟من نمیگم دولت جدید تمام مشكلات را حل كرده .نه ولی خداییش داره سعی خودش را میكنه اما یه سری واقعا رییس جمهور و دولت را بستند به رگبار توهین وعدم صلاحیت و توانایی در رفع مشكلات!!!خداوكیلی بیاییم كلاهمان راقاضی كنیم آیا در دولت قبل مشكلات بیشتر نبود؟؟؟چرا اونموقع كه رییس جمهور سابق به جای حل مشكلات تحریمها هر روز با گردنكشی و توهین به كشورهای دیگه میگفت تحریمها كاغذ پاره ای بیش نیستند یا اینقدر تحریم كنید تا تحریم دونی تان دربیاد یا بوش آب را بریز اونجا كه میسوزه و..........!!!خدایی این طرز گفتمان غیر از تحریمهای بیشتر و فشار مضاعف روی مردم چیز دیگه ای هم داشت؟؟؟بله داشت اونم بخور بخور یه عده خاص از كنار تحریمها بود..كه هزاران میلیارد پول به جیب زدند.پس چرا اونموقع كسی به رییس جمهور و دولت سابق ذره ای خورده نگرفت؟؟؟حتی بعضیا ازش قهرمان ساختند!!!.بیاییم همونقدر كه به دولتهای قبل وقبلتر فرصت دادیم به این دولت هم فرصت بدیم.......یاحق
ایرانی
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
الحمداله مسئولین (دولت ) آنقدر از پس مشكلات این كشور و مردم براومدند كه نه فقط مشكلات برگزاری یا عدم برگزاری كنسرت می باشدكه ایشان از خود واكنش تند نشان داده است!!! بابا جون من بعضی از خانواده ها نون شب ندارند بخورند و مردان آنها خجالت خانواده هاشون را می كشند، طیف زیادی از جوانها بی كارند و این مهم آنقدر به آنها فشار آورده كه در مسیر انحرافی قرار گرفته اند، مستاجر ها خانه و آشیانه لازم دارند كسی بفكر نیست، سیستم درمان و آموزش این مملكت فقط پول را می شناسند و پول هم با هزار بدبختی كه می دهیم خدمات عمومی درست ارائه نمیدهند
سارا
-
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
در مورد هر چیزی هر تصمیمی گرفته بشه امثال شما میاین می نویسین مگه مشكل ما اینه؟! مشكل ما آن یكیه !!! یه كم فكرتونو رشد بدید تا بتونید بهتر حرف بزنید لااقل.
بله اتفاقا تنها مشكل ما در ایران همین تندروی ها و خودسری ها و دلواپسی هاست. وگرنه به جای این همه انرژی برای دعوای مخالفین و موافقین همه با هم همدل میشدن مملكت رو می بردن جلو. نه مثل الان كه یكی هشت سال ببردمون عقب. بعدیكی بیاد زور بزنه برمون گردونه جای اول!
روح الله
-
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
صد در صد موافقم این اقایان دولتی دست پیش میاندازن پس نیفتن
مجید
-
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
شما احتمالا متوجه موضوع نشدید . بحث سر خودسری و بی قانونی و دلواپسی الكی و به اسم دین هرج و مرج درست كردنه. چی شد یهویی كنسرت حرام شد؟؟؟ یهویی اصفهان و شمال و شیراز شدن شهرهای فسق و فجور و ... سال دیگه ایشون میگن اصفهان و شمال و شیراز باید با خاك یكی بشه چون مركز فسق و فجوره . بعدم سرش دعوا میشه و حتما شما میای میگی مگه مشكل ما اینه ؟؟
خخخ
-
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
خوبه ، سوژه مقاله های فردای روزنامه های منتقد جور شد ، شریعتمداری كه تو كیهان هنوز حرف از زبان روحانی جاری نشده یگ ( به فتح یا ) مقاله ( یا به قول خودش وجیزه ) اندر اشتباه بودن حرف روحانی مینویسه كه ده تا اشتباه بودن برجام از تنگش میزنه بیرون ،
رضا شكوهی
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
من نمیدانم كه چرا باید خداوند با نوای خوش كه خود خالق ان است مخالف باشد .
صدراله البرزی
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
مطالب اقای رییس جمهور محترم را خواندم دلنشین ومنطقی بنظرم امد. منهم نیز كاملا موافق به رعایت قانون و بودن ایمان،احترام و اخلاق در جامعه میباشم.
با ارزوی توفیق روزافزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،|پژوهشگر،نویسنده و مترجم
همی
-
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
رییس جمهور با بیان اینكه بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است گفت: حتی برادرم نیز باید قانون را رعایت كند.
سارا
-
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
باید تصمیمات خیلی قاطعانه تر باشه. این همه تندوری و خودسری خسارات زیادی به جا میذاره.
همه
-
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
مملكت شده عین فیلم خیابان ارام چاپلین.هر كه زودتر از خواب بیدار میشه اون روز میشه همه كاره..
رضا
-
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
خجالت نمی كشین حرفامو وارونه پخش می كنین
روح الله
-
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
باید با اراذل امریكایی و افكار امریكایی مبارزه كرد
مجید
-
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
بی قانونی در جامعه بیداد میكنه و هیچ كس نیست كه جلوی افراد خودسر و خود رای كه صاحب قدرت شدن و بی قانونی میكنن رو بگیره
یسنا
-
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۰
۰
من با اقای محمد تاج علی سارا معراج رضا كاملا موافقم . اكی

نیازمندی ها