سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرد

تسهیلات ویژه برای شجریان

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود رو در رو با خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۸
توضیحات وزارت ارشاد درباره علت برگزار نشدن کنسرت در مشهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس سخنگوی وزارت ارشاد در ابتدای این نشست خبری با ارائه گزارشی اظهار داشت: اهتمام دولت به فعالیت‌های فرهنگی جدی است و تلاش در جهت رفع موانع صورت می‌گیرد.
وی به اهداف سیاست‌ فرهنگی اشاره کرد و گفت: سیاست‌های فرهنگی محقق نمی‌شود مگر این که در میان دستگاه‌ها وحدت رویه پیش آید. یکی از اهدافی که جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در میان دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی و بسیج امکانات در جهات پاسخ به نیاز جامعه، فراهم ساختن شرایط مطالعه و تحقیق و بهره‌برداری از نتایج آن در زمینه‌های مختلف، معرفی هنر اصیل و سازنده در تمامی زمینه‌های سازگار با روح تعالیم اسلامی، گشترش روحیه نقد، اتخاذ سیاست‌های ایجابی و مثبت و ایجاد مصونیت برای افراد جامعه و اهتمام به جاذبه و جامع‌نگری و دوراندیشی و مشورت و پرهیز از خشونت و یکسویبه نگری و استبداد رای است.

نوش آبادی با بیان این که دو دهه از تصویب این سیاست‌ها می‌گذرد خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهم به این سیاست‌ها و هشدارهایی که داده شده و مسائلی که بررسی و مبدل به قانون شده بپردازند و ببینند چقدر از این سیاست‌ها اعمال و اجرا می‌شود.

وی درباره لغو کنسرت‌ها در مشهد و سخنان وزیر ارشاد گفت: نظر وزیر ارشاد در خصوص عدم برگزاری کنسرت‌ها در مشهد به دلیل حرمت بارگاه امام رضا علیه‌السلام و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار است. اظهارات برخی مقامات مذهبی مشهد دلیل اصلی عدم برگزاری در مشهد نیست و نخواهد بود. این شرایط اختصاص به مشهد دارد و سایر شهرهای همجوار این استان مشمول محدودیت نخواهند بود. برگزاری با رعایت ضوابط شرعی و قانونی در چارچوب نظرات فقهی رهبری تداوم دارد. 11 سال است در مشهد کنسرت برگزار نشده و اختصاص به این دولت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
روح الله
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
شما دولتیها كار دیگه ای ندارید چسبیدید به كنسرت
رضا
-
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
تو كار نداری روح الله همش تو این سایتا نظر میذاری فكر كنم حقوق نجومی میگیریا
سارا
-
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
11 سال تندروی و تحجر بس نیست؟ یعنی حضرت شاهچراغ در شیراز حرمت نداره؟ اونجا حفظ حریم نمیخواد؟ این دلایل ساده لوحانه چیه؟ موسیقی حق همه ی مردم ایرانه. به لغو كنسرت مشهد پایان بدید. مردم خسته شدن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها