وزیر امور خارجه کشورمان همراه با کارشناسان سیاسی و هیات اقتصادی 60 نفره از یکشنبه به مدت یک هفته، سفر دوره ای خود را به شش کشور آمریکای لاتین آغاز می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۲۶۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه؛ هدف از این سفر، گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو طرف پس از اجرای برجام است.

سفر ظریف به آمریکای لاتین از کوبا آغاز می‌شود و او پس از آن به ترتیب به کشورهای نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا سفر خواهد کرد.

طبق برنامه، وزیر امور خارجه و هیات همراه او هر روز در یک کشور منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی خواهند بود و قرار است مقام‌های سیاسی هیات با مسئولان بلندپایه کشورهای میزبان ملاقات‌هایی داشته باشند و بخش خصوصی نیز در سمینارهای مشترک شرکت کنند.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: هیات اقتصادی همراه دکتر ظریف در جریان سفر به آمریکای لاتین شامل بیش از 60 نفر از تجار، بازرگانان و صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات فنی و مهندسی است.وی از این سفر به عنوان آغاز فصلی جدید در روابط میان ایران و آمریکای لاتین، نام برد و اطمینان داد که این سفر نه تنها در زمینه سیاسی به تقویت پیوندهای دو طرف کمک می‌کند بلکه ثمرات ارزشمندی نیز در زمینه‌های اقتصادی به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه گفت: آمریکای لاتین برای ایران اهمیت بسیار بالایی دارد و با وجود بعد مسافت، زمینه‌های همکاری ایران با کشورهای آن منطقه در عرصه‌های مختلف بسیار زیاد است.

تخت روانچی با اشاره به عضویت هر دو طرف در سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه 77 (کشورهای در حال توسعه) و شماری دیگر از مجامع و نهادهای مهم بین‌المللی تصریح کرد: از نظر سیاسی، ما در مجموع روابط خوبی با یکدیگر داریم و مشکل عمده‌ای در راه گسترش این روابط نمی‌بینیم. وی افزود: در عرصه اقتصادی نیز زمینه‌های فراوانی برای ما در جهت همکاری و فعالیت مشترک وجود دارد، اما هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به ‌طور کامل بهره ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها