در هفته‌ای که گذشت، یک خبر خوب و یک خبر در آینده خوب! برای گردشگران ایرانی اعلام شد. در خبر خوب اول، ویزای ارمنستان برای گردشگران ایرانی لغو شد تا علاوه بر تسهیل سفر، یک هزینه سربار 50 دلاری (175 هزار تومانی با دلار 3500 تومان) نیز از دوش گردشگران ایرانی برداشته شود. هرچند دلارهایی که ایرانیان در ارمنستان خرج خواهند کرد و رونق حاصله، بیش از اینها برای این کشور سود دارد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۷

در هر حال، سفارت کشورمان در ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اجرایی شدن یادداشت تفاهم لغو روادید در 16 مرداد 1395 میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از این پس اتباع دو کشور جهت ورود به کشور مقابل نیاز به ویزا نخواهند داشت. امسال طبق توافقی که میان مقامات دو کشور انجام شد شهروندان دو کشور ابتدا توانستند تا 90 روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند.

خبر در آینده خوب!

اما خبری که شاید در آینده خوب باشد، این که احتمال لغو ویزای سفر به جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی وجود دارد و هرچند رئیس‌جمهور این کشور در دیدار اخیرش با آقای روحانی این موضوع را اعلام کرده، اما ظاهرا هنوز اجرایی نشده است. بر این اساس، سفارت آذربایجان در ایران قبل از این برای اتباع ایرانی یک روزه ویزا صادر می‌کرد، اما با اجرایی شدن یادداشت تفاهم روسای جمهور دو کشور، اکنون ویزا در فرودگاه آذربایجان اعطا می‌شود. حتی گفته شده است که در مبادی مرزی ورودی «آستارا» و «بیله‌سوار» به آذربایجان نیز ویزا صادر می‌شود و بعد از مدتی امور فنی لغو روادید به طور کامل انجام خواهد شد. لازم به یادآوری است قیمت ویزای یک ماهه جمهوری آذربایجان 60 یورو (با قیمت 3960 تومانی، معادل 237 هزار و 600 تومان) است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها