سریال تلویزیونی «روزهای بیقراری» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی به سفارش معاونت سیمای استان‌ها برای پخش یکی از شبکه‌های سراسری مراحل تصویربرداری را سپری می‌کند. در این سریال پژمان بازغی، الهام حمیدی و سارا صوفیانی نقش‌های اصلی را به‌عهده دارند.
کد خبر: ۹۳۳۳۹۲
«روزهای بیقراری » روایتگر تحکیم بنیان خانواده

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سریال روزهای بیقراری درباره تولید این مجموعه به جام‌جم گفت: این سریال یکی از متفاوت‌ترین آثار نمایشی سال‌های اخیر تلویزیون است که با بستری ملودرام به قصه‌ای در ارتباط با حفظ و تحکیم خانواده می‌پردازد. قصه برای مخاطبان نو است و حتما مورد اقبالشان قرار می‌گیرد. ضمن این‌که روی فیلمنامه خیلی وقت گذاشتیم و حدود سه سال زمان برد و چند بار بازنویسی شد.

ارتفاعات آب پری روستای چالسیو

وی ادامه داد: از سوی دیگر من جزو تهیه‌کنندگانی نیستم که نسبت به بخش‌های مختلف تولید بی‌توجه باشم. از نقطه صفر تا صد را نظارت می‌کنم. به همین دلیل کاملا روی فیلمنامه نظارت داشتم و درباره مسائل فیلمنامه با کارگردان هم صحبت کردیم. علاوه بر آن مرتب سر صحنه هستم و شب‌ها هم برای تدوین سریال حضور دارم.

این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که سریال روزهای بیقراری به سفارش معاونت سیمای استان‌ها تولید می‌شود، عنوان کرد: این سریال در استان‌های تهران، اصفهان، همدان و مازندران تصویربرداری می‌شود و گروه در ارتفاعات آب پری روستای چالسیو مستقر و مشغول ضبط هستند. در این بخش از کار، صحنه‌هایی مربوط به رها تصویربرداری می‌شود که به روستای پدری‌اش رفته است.

شریفی درباره بازیگران این مجموعه گفت: پژمان بازغی در نقش فرهاد، الهام حمیدیان در نقش رها و سارا صوفیانی در نقش سارا نقش‌های محوری قصه را بازی می‌کنند. ضمن این‌که در هر استانی که تصویربرداری داریم از بازیگران حرفه‌ای همان استان هم برای سریال استفاده می‌کنیم. روزهای بیقراری قرار است پاییز از یکی از شبکه‌های سراسری پخش شود. بازیگران استانی هم با گویش محلی صحبت می‌کنند. در واقع این سریال یک کار تهرانی نیست و یک اثر ملی محسوب می‌شود.

وی درباره انتخاب کاظم معصومی برای کارگردانی سریال افزود: من قبلا چند کار همچون سریال‌های «مرد نقره‌ای» و «خانه بی پرنده» را با معصومی انجام داده بودم، به همین دلیل به لحاظ اخلاقی و تفکری شناخت خوبی نسبت به هم داریم و به همین سبب معصومی برای کارگردانی سریال روزهای بیقراری انتخاب شد. علاوه بر آن خودم هم 24 ساعته زمان می‌گذارم.

کامران تفتی در نقش منصور و محمدرضا هدایتی در نقش پدر رها دیگر بازیگران سریال هستند. همچنین ابوالفضل پورعرب نیز در نقش کاویان در سریال حضور دارد.

این تهیه‌کننده درباره داستان سریال روزهای بیقراری تصریح کرد: فرهاد، رها و سارا سه دانشجو هستند که فرهاد با سارا ازدواج می‌کند و بعد از هفت ماه که سارا باردار است، زندگی آنها دچار مشکلاتی می‌شود. از سوی دیگر رها هم زندگی‌اش به دلیل یک ازدواج ناموفق به هم خورده است.

شریفی اضافه کرد: تاکنون تصویربرداری 80 درصد از سریال تمام شده و بعد از تمام شدن صحنه‌های مربوط به استان مازندران، به تهران می‌آییم و بخش‌های باقیمانده از شرکت کاویان را ضبط خواهیم کرد. سریال روزهای بیقراری در 23 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید می‌شود و فیلمنامه آن را مهدی بهپور نوشته است. همزمان با تصویربرداری تدوین هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی این سریال در مقایسه با دیگر کارهایش گفت: من ساخت 143 فیلم را در کارنامه دارم و همه کارهایی را که انجام داده‌ام دوست دارم، اما باید تاکید کنم قصه سریال روزهای بیقراری حتماً مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

فراز و نشیب‌های زندگی سارا

سارا صوفیانی که ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی سریال است، درباره نقشش در این سریال گفت: در این مجموعه نقش سارا را بازی می‌کنم که نقش متفاوتی است. راستش بعد از خواندن فیلمنامه احساس کردم، نقش جای کار دارد. یعنی فراز و نشیب‌های زندگی سارا برایم خیلی جالب است. ضمن این‌که به هیچ وجه نقش تخت و یکنواختی نیست؛ در واقع کاملا خاکستری است.

این بازیگر درباره همکاری با کاظم معصومی کارگردان افزود: فضای کار در این مجموعه تعاملی است و آقای معصومی برای صحبت با بازیگر درباره نقش وقت می‌گذارد و شنونده پیشنهاد بازیگران برای دیالوگ، جنس بازی و... می‌شود و اگر بداند که پیشنهاد داده شده به بهبود کار کمک می‌کند، حتما این کار را انجام می‌دهد.

صوفیانی بیشتر صحنه‌های سریال را با بازغی بازی می‌کند. وی درباره بازیگر نقش مقابلش در سریال اضافه کرد: مسلماً وقتی یک بازیگر حرفه‌ای نقش مقابل را بازی کند، حس و حال خوبش منتقل می‌شود و آقای بازغی کاملاً این ویژگی را دارد. در مجموع حس بازیگر نقش مقابل خیلی مهم است. علاوه بر آقای بازغی با خانم حمیدی و کامران تفتی هم بازی دارم که آنها هم حس و حال خوبی در طول کار به من می‌دهند. در مجموع بازی در سریال روزهای بیقراری برایم تجربه خوبی است و قصه سریال را خیلی دوست دارم.

بازغی در قالب یک مرد متعهد

پژمان بازغی سال 1373 با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم‌خواه ایفای نقش کرد. او بعد از مدتی در سریال آژانس دوستی بازی کرد و همین مجموعه باعث شد تا مخاطبان تلویزیون با بازغی آشنا شوند. این بازیگر در سریال‌هایی همچون این یک دادگاه نیست، گروه ویژه، گمگشته، دریایی‌ها، گذر عاشقی، مرد دو هزار چهره، تاوان، همچون سرو، پایتخت1، مادر، بوی باران و دولت مخفی ایفاگر نقش‌های مثبت و منفی بوده است. آخرین سریال تلویزیونی او گذر از رنج‌ها ساخته فریدون حسن‌پور است.

او در مسابقه ستاره بیست در شبکه نمایش به عنوان داور حضور داشت. بازغی این روزها در سریال تلویزیونی روزهای بیقراری بازی می‌کند که به گفته تهیه‌کننده عهده‌دار یک نقش متفاوت با نام فرهاد است. او یک مرد پایبند به خانواده است و تحکیم خانواده برایش اهمیت زیادی دارد.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
-
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
خدا را شكر تلویزیون آثاری با موضوع تحكیم خانواده می سازد . در سینما كه كم به این موارد می پردازند . انشاءالله ساخت این گونه سریالها با موضوع تحكیم خانواده بیشتر شود. موفق باشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها