قرار است بزودی در کاخ سعدآباد و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه برود. پرواز همای، خواننده موسیقی ایرانی که چند سال پیش آثارش میان مردم دست به دست می‌شد و مخاطبان زیادی داشت، قصد دارد پس از مدت‌ها کنسرت تازه‌ای را اجرا کند. این خواننده که چندی پیش آلبوم تصویری «سرزمین بیکران» را منتشر کرد، روز گذشته در دفتر موسسه آوای هنر به گفت‌وگو با رسانه‌ها پرداخت و درباره اجرای تازه و همچنین دیگر برنامه هایش سخن گفت.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۰

در ابتدای نشست، همای به ارائه توضیحاتی درباره کنسرت تازه‌اش پرداخت و گفت: کنسرت تازه ما 26 و 30 مرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و همچنین 27 و 28 و 29 مرداد در فضای باز کاخ سعدآباد برگزار خواهد شد. در این اجرا برای مخاطبانم سورپرایزهای زیادی خواهم داشت و البته بیشتر سعی دارم کارهای تازه‌ای را اجرا کنم و به آثار منتشر شده ام تکیه نکنم.

او درباره فروش بلیت‌های کنسرتش افزود: وضعیت بلیت فروشی هم الحمدلله خوب و بلیت‌ها رو به اتمام است. امیدوارم بتوانیم جواب این استقبالی را که از سوی مردم به‌وجود آمده است بدهیم.

این خواننده موسیقی سنتی درباره محل برگزاری کنسرت‌ها گفت: برای محل کنسرت‌ها گزینه‌های دیگری هم بود و ما هم برای اجرا در آن مکان‌ها رایزنی‌هایی انجام دادیم اما هم از بابت این که ما دیر اقدام کرده بودیم و هم نظراتی که راجع به ما وجود دارد اجازه اجرا در آن سالن‌ها را ندادند که البته من امیدوارم این مشکلات هم بزودی و با شناختی که به مرور از همدیگر به دست می‌آوریم، حل شوند.

همای درباره همکاری اش با ابوالقاسم طالبی و دلایل خواندن تیتراژ «یتیم خانه ایران» گفت: یک سال پیش آقای طالبی با من تماس گرفت و ماجرای این فیلم را برای من توضیح داد. ایشان آن موقع از من خواست برای کارشان موسیقی بنویسم. من این کار را منوط به این کردم که فیلم را ببینم. وقتی فیلم را دیدم بسیار با آن ارتباط برقرار کردم و از فیلم خوشم آمد. تصمیم گرفتم برای کار موسیقی بنویسم. در همین گیر و دار عجله تیم سازنده فیلم برای فرستادن کار به جشنواره فجر و همچنین آغاز امتحانات من در ایتالیا باعث شد این همکاری برای مدتی قطع شود.

او ادامه داد: پس از بازگشت من از ایتالیا دوباره ارتباط من با آقای طالبی برقرار شد و این بار تصمیم گرفتم تیتراژ اثر را بخوانم. دلیل این که من خودم نیز تمایل به این کار داشتم یکی خود فیلم بود که من خیلی آن را دوست داشتم و به مردم هم پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را ببینند و همچنین در این مدت احساس کردم آقای طالبی خیلی آدم بامعرفتی است و چون مرام و معرفتش را به ما ثابت کرد، ما هم در جواب این رفتار‌ها این خدمت را به او و فیلمش انجام دادیم.

همای همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید با توجه به همزمانی این روزها با المپیک آیا شما با این علاقه‌ای که به خواندن آثار ملی دارید اثری را هم برای قهرمانان ورزشی می‌خوانید، گفت: قطعا به این کار علاقه دارم اما متأسفانه خواندن این دست از آثار به دلیل ورود افرادی که تخصصی ندارند و ترانه‌های بی محتوا و بی‌مضمونی در این خصوص اجرا می‌کنند، مرا برای ورود به این حوزه دلسرد می‌کند. اما اگر شرایطش فراهم شود و بتوانیم اثر خوبی را بسازیم مایل به انجام این کار هستم.

پرواز همای که در مسیر کاری خود اتفاقات مختلفی از جمله مهاجرت را تا به امروز از سر گذرانده، در توصیه‌ای به کسانی که تازه می‌خواهند پا به این عرصه بگذارند گفت: من به هیچ عنوان مهاجرت را پیشنهاد نمی‌کنم چرا که اگر در کشور خود باید از صفر شروع کنی در یک کشور دیگر باید از صد قدم عقب‌تر از صفر شروع کنی. همچنین به تازه‌وارد‌ها توصیه می‌کنم منتظر این که کسی همه کارهایشان را انجام دهد نباشند و خود آستین‌ها را بالازده و کارهای مختلف را از جمله ترانه‌نویسی، آهنگسازی و ... را بیاموزند. آخرین کنسرت برگزار شده پرواز همای در تهران در جشنواره موسیقی فجر در بهمن سال گذشته بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها