فرهاد آئیش، ایرج راد و نرگس محمدی در «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» بازی می‌کنند

روایت راپورتچی‌ها از تاریخ در تالار وحدت

ایرج راد این روزها در نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» روی صحنه است. نمایشی که با حضور چهره‌های شناخته شده تئاتر و تلویزیون روی صحنه است. این نمایش سعی در ارائه روایتی تاریخی از اتفاقاتی دارد که در کودتای 28 مرداد رخ داده است.
کد خبر: ۹۳۰۹۱۶
ایرج راد از ایفای نقش روزولت می گوید

به گزارش جام جم آنلاین،‌در این نمایش راد نقش روزولت را بازی کرده و بخوبی از عهده ایفای نقشش برمی‌آید. با او درباره بازی در این نمایش گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.

چه شد بازی در نقش روزولت نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» را پذیرفتید؟

روزولت شخصیتی است که از جانب آمریکا به ایران آمده است. ماموریتش این است که ماجرای کودتا را سر و سامان بدهد. او مقادیری دلار هم با خودش آورده برای هزینه‌هایی که در ارتباط با این کودتا ممکن است لازم باشد. او با فضا و وضعیت اجتماعی ایران آشنایی کامل داشته و سعی بر سامان دادن این قضیه دارد. نگاهش این است که کودتا در 22 مرداد به نتیجه برسد اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و در حقیقت کودتا شکست می‌خورد. روزولت مجددا به سر و سامان دادن وضعیت می‌پردازد و بالاخره اتفاقات منجر می‌شود به کودتای 28 مرداد، برکنار شدن مصدق و آمدن شاه روی کار.

کارگردان و اغلب اعضای گروه تئاتری جوان هستند. شما به عنوان پیشکسوت به چه دلیل همکاری با این گروه را پذیرفتید؟

دوست داشتم تجربه‌ای هم با نسل جوان داشته باشم، به همین دلیل بازی در این کار را پذیرفتم.

از این تجربه تا چه حد راضی بودید؟

بنده نیازمند جلسات بیشتری برای تمرین بودم. علاقه‌مند بودم طبق کارهایی که با همدوره‌ای‌ هایمان انجام می‌دادیم، تمرین کنیم اما ظاهرا جوان‌ها این روزها خیلی نیاز به تمرین ندارند و مثل ما تمرین‌های پیوسته و مداوم انجام نمی‌دهند. بازیگران اکنون به شکل گروه‌های مجزا تمرین می‌کنند که زمان ما این طور نبود. همه عوامل موظف بودند در همه جلسات تمرین بدون هیچ تاخیری حضور داشته باشند. کار کاملا گروهی بود و هنوز هم وقتی با همدوره‌ای‌هایمان کار می‌کنیم همین سیستم را داریم.

سال‌های گذشته به دلیل مدیریت خانه تئاتر کمتر در فضای بازیگری حضور داشتید. حالا که این مسئولیت را ندارید در عرصه بازی فعال تر خواهید شد؟

طبعا این اتفاق می‌افتد. طی سال‌های گذشته بیشتر درگیر مدیریت خانه تئاتر بوده و سعی کردم با همکاری اعضا و دیگر نهادها بتوانیم شرایط کاری را برای هنرمندان زحمتکش و فعال هنر تئاتر بهتر کنیم. البته زمانی هم که اعلام کردم دیگر قصد ندارم این سمت را بپذیرم دوستان هنرمندم مصر بودند به کارم ادامه دهم. همیشه معتقد بوده‌ام هر فضایی افراد تازه می‌خواهد و به همین دلیل هم دیگر این سمت را نپذیرفتم.

قرار نیست در کار دیگری بازی کنید؟

اگر کار خوبی پیشنهاد شود حتما می‌پذیرم، اما طبعا در انتخاب کارهایم دقیق هستم و امیدوارم پیشنهادهای خوبی داشته باشم و سریال‌های خوبی هم در صدا و سیما تولید شود و ما بتوانیم در آنها حضور داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها