در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان

ترزا می: بانک‌های انگلیسی را به همکاری با ایران ترغیب می‌کنم

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلیس با وی، از گسترش همکاری‌های تهران ـ لندن استقبال کرد .
کد خبر: ۹۳۰۷۶۱

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در تماس تلفنی ترزا می، نخست‌وزیر جدید انگلیس، تحولات روابط تهران ـ لندن را در فضای پسابرجام، مثبت خواند و گفت: این روابط با تقویت همکاری‌های مالی و بانکی شتاب بیشتری می‌گیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش بریتانیا در تحقق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید کرد: همه تلاش‌ها باید بر تسریع در اجرای دقیق برجام متمرکز شود.

روحانی با اشاره به اهمیت گشایش‌های مالی، بانکی و بیمه‌ای در دوره پسابرجام گفت: همه تلاش‌ها باید در مسیر اجرای دقیق مفاد برجام و تقویت پایه‌های آن متمرکز شود و بریتانیا همان گونه که در روند مذاکرات تاثیرگذار بود، در روند استحکام و سرعت بخشی به این توافق مهم تاریخی نیز اثرگذار شود. رئیس جمهور به بحث اهمیت مبارزه همگانی با تروریسم اشاره کرد و افزود: تشدید تحرکات تروریستی در منطقه و جهان، همفکری، هماهنگی و همکاری کشورها را در این مبارزه ضروری می‌سازد و تهران از تقویت رایزنی و همفکری با لندن در این حوزه استقبال می‌کند.

روحانی تلاش برای حل و فصل معضلات و مشکلات منطقه را از طریق مذاکره و گفت‌وگو ضروری خواند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر این‌که کشورش به توسعه و تعمیق همکاری‌ها با تهران در همه عرصه‌ها مصمم است، اظهارکرد: لندن تمام تلاش خود را برای اجرای مفاد برجام به‌کار گرفته و به این روند شتاب خواهد داد.

نخست وزیر بریتانیا با اشاره به روند رو به رشد روابط تهران ـ لندن در همه عرصه‌ها، تصریح کرد: ما باید به تعهدات خود در اجرای دقیق و سریع مفاد برجام پایبند باشیم و بریتانیا نیز در این عرصه فعال است. وی با اشاره به اهمیت تبادلات بانکی، مالی و بیمه‌ای گفت: لندن نه تنها از گسترش همکاری‌های بانکی و مالی با ایران حمایت می‌کند بلکه پیوسته در تلاش است تا بانک‌های بریتانیایی و اروپایی را برای همکاری بیشتر با تهران ترغیب کند.

تبادل سفیر نیاز به زمان بیشتری دارد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به بحث‌های زیادی که در یکی دو سال اخیر درباره بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس مطرح شده است،گفت: برای تبادل سفیر به زمان نیاز داریم و باید صبر کرد.

قاسمی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین افزود: زمان دقیق استقرار سفیر در سفارتخانه‌ها مشخص نیست و به شرایطی بستگی دارد، البته عوامل داخلی و نوع حرکت‌های دولت انگلیس و رفتار بین‌المللی اش در قبال ایران و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین افکار عمومی ایران نیز تاثیر گذار است و شاید برای آنها هم چنین روندهایی وجود داشته باشد.

وی افزود: بحث‌هایی شده است که سطح روابط به سطح سفیر ارتقا یابد اما در عین حال هیچ سیاستمداری عجول نیست و با آرامش کار می‌کند. کلیت بحث ارتقای روابط به سفیر در حال انجام بوده اما زمان تحقق آن در هاله‌ای از ابهام است.

قاسمی اظهار کرد: بجز رژیم صهیونیستی، امکان برقراری ارتباط با همه کشورها در سطح مناسب، معقول و متوازن و در صورت تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و در مورد انگلیس علاقه‌ای نداریم که روابطمان در سطح کاردار بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها