استاد دانشگاه وقتی متوجه شد همسرش او را در انگلیس ترک و با مرد غریبه‌ای زندگی جدیدی را آغاز کرده، به ایران بازگشت و خواستار محاکمه همسرش به اتهام خیانت شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۶

به گزارش جام‌جم، سال 87 استاد دانشگاهی با مراجعه به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران از همسرش به اتهام خیانت شکایت کرد.

او در شکایت خود گفت: سال 80 برای دکترا به انگلستان بورسیه شده و همراه همسر و فرزند یکساله‌ام به این کشور سفر کردم. پس از مدتی همسرم سر ناسازگاری گذاشت و سر هر موضوعی دعوا راه می‌انداخت. بعد از چند ماه هم خانه را ترک کرد و دیگر بازنگشت. بعد از جست‌وجو در لندن متوجه شدم همسرم با یک مرد ایرانی مقیم این شهر زندگی می‌کند و بدون این‌که از من جدا شود، با او ازدواج کرده و باردار شده است. چند بار به در خانه‌شان رفتم، اما همسرم حاضر به دیدنم نشد. حتی اجازه نداد پسرمان را ببینم. برای او پیغام فرستادم همراه من به تهران بیاید و بعد از طلاق نزد مرد مورد علاقه‌اش بازگردد که پاسخی نداد. وقتی از بازگشت همسرم به خانه ناامید شدم، تصمیم گرفتم از او شکایت کنم که پیگیری هایم در آن کشور به جایی نرسید.

وی ادامه داد: من هم به ایران بازگشته واز همسرم شکایت کردم. همسرم به من خیانت کرده و اجازه دیدن فرزندمان را نمی‌دهد به همین خاطر خواستار رسیدگی به پرونده هستم.

در ادامه تحقیقات در این باره در دادگاه آغاز شد و با توجه به این‌که این مرد دلیل قانع‌کننده‌ای برای ادعایش نداشت، متهم را تبرئه کردند.

با اعتراض شاکی به رای دادگاه، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی پرونده، اعتراض استاد دانشگاه را وارد دانسته و با نقض حکم، پرونده را به شعبه هم عرض ارسال کردند.

قضات دیوان عالی کشور در رای خود اعلام کردند، شاکی مدارکی مبنی بر ازدواج با متهم به دادگاه ارائه کرده و هیچ مدرکی در لندن به‌دست نیامده که متهم از شاکی جدا شده است. باید درخصوص فرزند دوم متهم تحقیق و از دولت انگلستان هم درباره ازدواج مجدد متهم استعلام شود.

با توجه به ایرادات موجود، پرونده شکایت این استاد دانشگاه بار دیگر در دادگاه کیفری به جریان افتاد و قضات با ارسال نامه‌ای به سفارت ایران در انگلستان خواستار جمع‌آوری مدارک درخصوص ادعای شاکی شدند.

از سوی دیگر شاکی دو شاهد را برای تعیین تکلیف وضعیت همسرش به دادگاه معرفی کرده بود که قضات از سفارت ایران در انگلستان خواسته از این دو شاهد تحقیق کنند.

پس از مشخص شدن نتیجه تحقیقات سفارت ایران در انگلیس، قضات درباره پرونده تصمیم‌گیری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها