کارشناس دادگستری پس از بررسی پرونده مرگ کودک پنج ساله در آب‌نمای بوستان کوهسار، پیمانکار را صد در صد مقصر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۹۸۰۸

این دختر پنج ساله به نام فاطمه عصر چهارم خرداد امسال در آب‌نمای بوستان کوهسار در شهرک رضویه تهران افتاد و جان باخت. بررسی‌ها نشان می‌داد او همراه مادرش برای تفریح به آنجا رفته بود که داخل آب‌نما افتاد و در میان پره‌های پمپ آب گرفتار شد. در بررسی اولیه آتش‌نشانان معلوم شد این آب‌نما حفاظی نداشته است.

با گذشت یک هفته از مرگ فاطمه، بازپرس محسن مدیرروستا همراه تیمی از ماموران بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی در محل حادثه حضور یافت و به بازسازی صحنه سقوط مرگبار دخترک به داخل آب‌نما پرداخت. در ادامه مرد پیمانکار و زنی که از طرف شهرداری ناظر و مسئول رسیدگی به امور بوستان بوده نیز برای تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند. پیمانکار می‌گفت که پس از به سرقت رفتن حفاظ روی پمپ آب‌نما، آن را دو بار نصب کرده و اطلاع نداشته که برای سومین بار هم حفاظ سرقت شده است. ناظر شهرداری نیز می‌گفت تذکرات لازم درباره نصب حفاظ سرقت شده را به پیمانکار داده و طبق قراردادی که میان او و شهرداری بوده، در صورت بروز اتفاقاتی در بوستان، او موظف بوده خسارات ناشی از آن را تامین کند.

با ثبت گفته‌های طرفین، قرار شد کارشناس دادگستری در این زمینه نظر دهد که با گذشت 75 روز از وقوع این حادثه، دیروز کارشناس دادگستری پس از بررسی‌های لازم نظر خود را اعلام کرد. با توجه به این‌که علت وقوع حادثه، نبود حفاظ روی حوضچه بوده است، پیمانکار صد درصد در مرگ فاطمه مقصر شناخته شد.

با اعلام نظر این کارشناس دادگستری، بازپرس محسن مدیرروستا دستور احضار پیمانکار و ابلاغ نظریه کارشناس به وی را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها