بانوی آرژانتینی با درخشش کم نظیر خود برای نخستین بار در طول تاریخ، کشورش را در رقابت های جودوی بازی های المپیک به مدال طلا رساند.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۸
بانوی جودوکار آرژانتینی تاریخ ساز شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در نخستین روز از بازی های المپیک 2016، جودوکاران اوزان منهای 60 کیلوگرم مردان و منهای 48 کیلوگرم زنان روی تاتامی رفتند.

در وزن منهای 48 کیلوگرم زنان، «پائولو پارتو» دارنده مدال طلای سال 2015 جهان که با غلبه بر تمامی حریفان خود به دیدار نهایی رسیده بود در فینال نیز مبارزه هوشمندانه ای را از خود ارائه کرد و «یوک یانگ جونگ» نفر سوم سال 2015 جهان از کره جنوبی را شکست داد تا ورزش آرژانتین را به یک مدال طلای تاریخی برساند.

در همین وزن، نمایندگان قزاقستان و ژاپن به مدال برنز مشترک دست یافتند.

در وزن منهای 60 کیلوگرم مردان، «بسلان مودرانوف» از روسیه، دارنده مدال نقره سال 2014 جهان که دو مدال طلا و نقره مسابقات قهرمانی اروپا را نیز در کارنامه دارد بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلا را برگردن آویخت.

«یلدوس صمدوف» جودوکار نامدار قزاقستانی و امید نخست این وزن که طلای قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی اینچئون را در کارنامه دارد به مقام دومی و مدال نقره بسنده کرد.

در این وزن، «دیوربک اورزبوف» از ازبکستان و «نائوهیسا تاکاتو» از ژاپن به مدال برنز مشترک رسیدند.
سعید ملایی در وزن منهای 81 و جواد محجوب در منهای 100 کیلوگرم مردان، جودوکاران ایران در المپیک 2016 هستند که سه شنبه و پنجشنبه به مصاف حریفان خود می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها