مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نمره درس تربیت بدنی واقعی‌تر می‌شود، گفت: مدیران مدارس باید از معلم بخواهند که برای تدریس این درس، جدیت به خرج دهد سپس ارزشیابی شود تا در نهایت نمرات تربیت بدنی حقیقی و واقعی باشد.
کد خبر: ۹۲۸۹۴۸

به گزارش فارس، حسین بابویی افزود: اگر دانش‌آموزی نمره درس تربیت بدنی را 20 می‌گیرد، باید به معنای آن باشد که او در حوزه فنی، جسمانی و فکری مشکلی ندارد.

وی عنوان کرد: یکی از کمبود‌هایی که همواره در حوزه تربیت بدنی وجود داشته، موضوع آموزش سر فصل‌های تربیت‌بدنی است. اکنون 33 هزار معلم ورزش و 3000 فضای ورزشی در آموزش و پرورش وجود دارد که براساس قانون، دو ساعت درس تربیت بدنی در هفته باید تدریس شود.

بابویی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، معلمان، دانش‌آموزان و حتی اولیا، درس تربیت‌بدنی را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا جدیت خاصی ایجاد شود. باید به زنگ و الزامات درس تربیت بدنی توجه بیشتری شود، زیرا در این زنگ دانش‌آموزان اجتماعی‌تر می‌شوند و کار گروهی را تجربه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس باید حیاط مدارس را برای ورزش دانش‌آموزان ایمن‌سازی کنند، همان‌طور که آزمایشگاه را برای سایر دروس تجهیز می‌کنند.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تدریس درس تربیت بدنی است که معلم می‌تواند در خصوص وضعیت جسمانی مثل چاقی دانش‌آموزان، بررسی کند و در این شرایط، اگر دانش‌آموزی دارای مشکلات جسمی باشد، این موضوع مغفول نمی‌ماند.

وی افزود: باید به سمتی برویم که مدیران مدارس پای کار بیایند و بیشتر از قبل نسبت به درس تربیت بدنی کمک کنند تا این درس جایگاه واقعی خودش را پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها