در افتتاحیه این جشنواره پرچم آستان قدس رضوی به آستان حضرت معصومه (س) اهدا شد

آغاز چهاردهمین جشنواره امام رضا (ع)

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره دهه کرامت، مصادف شد با سخنرانی تولیت‌های حرمین حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س). در این مراسم مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) آماری از جشنواره این دوره ارائه کرد که نشان می‌دهد 31 استان، 77 کشور و 2400 نقطه از جهان برای دهه کرامت حول محور فرهنگ رضوی برنامه‌ریزی کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۸۸۸۵

آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت و چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در نخستین روز از دهه مبارک کرامت در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار شد.

سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در این آیین بیان کرد: دهه کرامت یک فرصت است تا از یک سو دستاوردهای ارزشمند علمی و پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی و از سوی دیگر آثار هنری هزاران هنرمند که سرشار از عواطف بی‌بدیل ارادتمندی به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) است، به جامعه عرضه شود.

او افزود: امروز که چهاردهمین دوره این جشنواره همزمان با اولین روز از دهه کرامت آغاز می‌شود، بیش از 360 ساختار حقوقی اعم از دولتی و مردمی در اتحادی کم‌نظیر هم‌پیمان و متشکل شده‌اند و برای 31 استان، 77 کشور و 2400 نقطه از جهان برای دهه کرامت حول محور فرهنگ رضوی برنامه تعریف کرده‌اند تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه توجه به سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی با الهام از آموزه‌های رضوی بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد. در این جشنواره همواره گروهی برای تعظیم شعایر دینی و ایجاد فضای بانشاط معنوی، گروهی برای آموختن و گروهی نیز برای فراگیری در تلاشند تا پیوند روزافزون افراد جامعه با معارف‌ رضوی تقویت شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی هم در ادامه این مراسم بر لزوم بهره‌گیری از مکتب نورانی اهل بیت(ع) برای یافتن کرامت واقعی تاکید کرد و گفت: برای کریم شدن، باید به حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) تاسی کرد. آنها مظهر کرامت‌اند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز گفت: برای تجلیل از خاندان امام کاظم (ع) دهه اول ذی‌القعده به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده تا با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم.

در این آیین همچنین پرچم حرم امام علی بن موسی‌الرضا(ع) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها