چهره‌ها و نظرها

در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان نامزد می‌شوم

رئیس‌جمهور اسبق پاکستان گفت که بزودی به پاکستان برگشته و در انتخابات سال 2018 شرکت خواهد کرد. به گزارش دیلی پاکستان،‌ پرویز مشرف افزود: سیاست موروثی و سنتی در پاکستان باید به اتمام برسد و زمان تغییر در سیاست‌های کشور فرا رسیده است. وی ادامه داد: هیچ دولت سیاسی، کاری به سود مردم نکرده و این‌گونه دولت‌ها همیشه سبب عقب‌افتادگی پاکستان شده‌اند. به علت بی‌کفایتی دولت‌های سیاسی مردم مجبور می‌شوند به ارتش رجوع کنند اما به کودتا اعتقادی ندارم و نظام اداره کشور باید اصلاح شود. مشرف که اکنون در دبی به سر می‌برد، تاکید کرد: بعد از بازگشت به پاکستان حزب مسلم لیگ تقویت خواهد شد و برای شرکت در انتخابات آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۵

قلیچدار اوغلو در راهپیمایی دموکراسی اردوغان شرکت نمی‌کند

رهبر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه، جمهوریخواه خلق، در راهپیمایی‌ای که توسط رئیس‌جمهور این کشور به منظور بزرگداشت قربانیان کودتای نافرجام 15 ژوئیه سازماندهی شده، شرکت نخواهد کرد. به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، هیاتی از نمایندگان حزبش را برای شرکت در «راهپیمایی دموکراسی و شهدا» که قرار است هفت اوت سال جاری (17 مرداد) در استانبول برگزار شود، اعزام می‌کند. رجب طیب اردوغان، قلیچدار اوغلو و دولت باغچلی، رهبرحزب «جنبش ملی» را دعوت کرده تا در این راهپیمایی شرکت و در آن سخنرانی‌ کنند. در همین حال قلیچدار اوغلو در جریان نشست گروه پارلمانی حزبش از عملکرد سال‌های گذشته حزب حاکم عدالت و توسعه انتقاد کرد.

احتمال شهادت «بلال کاید» هر لحظه وجود دارد

رئیس کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی هشدار داد، «کاید» از 50 روز قبل تاکنون در اعتصاب غذا ست و هر لحظه ممکن است جان خود را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن «پترا» از کرانه باختری، عیسی قراقع گفت: پزشکان هشدار داده‌اند کاید ممکن است به علت اعتصاب غذا و ضعف شدید دچار خونریزی مغزی و سکته قلبی شود. وی افزود: کاید دیگر توان سخن گفتن ندارد و بینایی خود را از دست داده است و از تنگی نفس و درد در همه اعضای بدن نیز رنج می‌برد. قراقع بسیج مردمی را برای همبستگی با اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند و در معرض انواع شکنجه و سرکوب مستمر قرار می‌گیرند، خواستار شد.

وزیر دفاع ژاپن منصوب شد

نخست‌وزیر ژاپن در جریان تغییر محدود کابینه خود متحد محافظه‌کارش را وزیر دفاع کرد. به گزارش رویترز، «تومومی اینادا» که پیشتر رئیس سیاستگذاری حزب حاکم ژاپن بود، موافق نظرات شینزو آبه، نخست‌وزیر در بررسی مجدد قانون اساسی صلح‌طلب و پساجنگ است که برخی از محافظه‌کاران آن را نماد تحقیر شکست کشورشان در جنگ دوم جهانی می‌دانند. خانم اینادا به صورت مرتب از معبد یاسوکونی که برای جان‌باختگان جنگ است و چین و کره جنوبی آن را نمادی از نظامی‌گری گذشته ژاپن می‌دانند، دیدن می‌کند. تاکاشی کاواکامی، کارشناس امنیتی در دانشگاه تاکوشوکو گفت: اینادا یک سیاستمدار محافظه‌کار افراطی است و این مساله ما را به سمت دستیابی به بررسی قانون اساسی و اتخاذ موضعی محکم‌تر در قبال چین سوق می‌دهد. اینادا 57 ساله وکیل است و دومین زنی خواهد بود که پست وزارت دفاع ژاپن را به عهده می‌گیرد. یوریکو کویکه که در سال 2007 به مدت کمی این سمت را داشت، اخیرا به عنوان فرماندار توکیو انتخاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها