به گزارش جام جم آنلاین به نقل از موبنا ، آمار ۷۵ میلیونی کاربران فعال تلفن همراه در کشور که از قضا همین چند سال پیش پرونده اطلاعاتی آنها نیز توسط اپراتورها به راحتی لو رفته و آدرس محل سکونتشان به همراه سن و نام و نامخانوادگی آنها در اختیار شرکتهای تبلیغاتی ارسال کننده پیامک انبوه قرار گرفته بود، جذاب ترین و وسوسه انگیزترین راه برای تبلیغات است. پس بیهوده است که بپذیریم فعالان پیامکهای تبلیغاتی به راحتی چنین بازاری را ترک میکنند. اکنون آنها نیز به دنبال راه و روشهای مختلف برای از سر گیری ارسال پیامکهایشان هستند. زمانی با راهاندازی رباتها مختلف نرمافزاری که انبوهی از پیامهای تبلیغاتی را در شبکههای اجتماعی موبایلی گسترش می داد و اکنون نیز با خرید انبوهی از سیمکارتهای مختلف.
همانطور که گفته شد بعد از ارایه راهکارهای حذف پیامک های تبلیغاتی که اتفاقا با استقبال شدید کاربران نیز روبرو شده و به گفته سخنگوی شرکت مخابرات ایران، درآمد پیامک های انبوه اپراتورهای تلفن همراه را به شدت کاهش داده، فعالان بخش تبلیغات به فکر یک روش جایگزین رسیدند.
با مصوبه پیامکی سال گذشته مجلس شورای اسلامی که به موجب آن ۱۰ ریال به قیمت هر پیامک (چه انبوه و چه عادی) اضافه و مبلغ پیامک فارسی ۱۰ تومان و لاتین ۲۲ تومان شد، دیگر ارسال پیامک انبوه و عادی از نظر قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر نداشت. بخصوص آنکه عمده شرکت های فعال این بخش برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برنامه های ارسال زیر ۵۰ هزار پیامک نداشتند.
اکنون که ارسال پیامک های تبلیغاتی به واسطه لیست سیاه اپراتورها محدود شده روش جدید ارسال پیامک توسط سیمکارت جای آن را گرفته و اتفاقا روز به روز هم بیشتر می شود.
در این روش که به آسانی در اختیار افراد قرار می گیرد، صاحبان مشاغل می توانند تنها با نصب یک نرم افزار ارسال پیامک انبوه روی کامپیوتر خود و به واسطه یک مودم GSM که سیمکارت یکی از اپراتورها روی آن قرار گرفته، با توجه به میزان شارژ سیمکارت خود بی نهایت پیامک تبلیغاتی ارسال کنند. پیامک هایی که اتفاقا این بار از سرشمارههای خاص مسدود شده نبوده و به واسطه یک شماره تلفن همراه به راحتی در پوشه پیامک مخاطبان قرار می گیرد.
به واسطه این روش که به نظر می رسد روزبه روز به تعداد استفاده کنندگان آن نیز افزوده میشود، موج جدیدی از پیامکهای تبلیغاتی راه افتاده که اتفاقا روشی نیز برای مسدود کردن آن توسط کاربران وجود ندارد. چرا که در صورت بلاک شدن شماره سیمکارت توسط برخی از گوشی های کاربران، ارسال کنندگان میتوانند با پرداخت تنها ۵ هزار تومان یک سیمکارت یا شماره جدید خریداری کرده و مجددا به فعالیت خود ادامه دهند.
تنها راه جلوگیری از این شیوه ارسال پیامک می تواند تصویب قانون محدودیت ارسال روزانه پیامک از هر شماره سیمکارت باشد که البته به نظر نمیرسد اپراتورها به راحتی زیر بار اجرای آن بروند. در نتیجه در آینده نزدیک باز هم شاهد دریافت تعداد بیشماری پیامک تبلیغاتی در یک روز توسط کاربران تلفن همراه و افزایش اعتراض ها در این بخش خواهیم بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گذشته و حال سركوچه اشغال می گذاشتند. مردم محل اول روی دیوار می نوشتند لطفا در اینجا آشغال نگذارید- اینجا محل زباله نیست و در اخر می نوشتند بر پدر و مادر كسی لعنت كه اینجا اشغال بگذارد اپراتورهای عزیز شما دچار این مثال نشوید.