رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معرفی ایران را به عنوان پرخطرترین کشور جهان در امر پولشویی از جانب موسسه بازل سوئیس، حرکتی کاملا سیاسی خواند و افزود: قانون مبارزه با پولشویی سال‌هاست در کشور ما به تصویب رسیده و بر اساس چارچوبی مشخص، اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۸

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، ضمن اشاره به مبحث تامین مالی تروریسم به عنوان جزئی از قانون پولشویی جهانی تصریح کرد: معرفی جمهوری اسلامی ایران در صدر کشورهای پولشویی دنیا کاملا سیاسی و برای فشار بر ایران است تا بتوانند از این حربه برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

پورابراهیمی فشارهای دولت و وزارت امور خارجه ایران را برای رفع کامل تحریم‌ها در دوران پسابرجام، یکی از دلایل اصلی این بازی سیاسی دانست و افزود: تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مردم و مجلس شورای اسلامی در جهت پیگیری مطالبات ملی در اجرای برجام در چند ماه اخیر تشدید شده که البته دولت امروز نسبت به گذشته، بسیار پای کار است. وی در تعریف مبحث پولشویی در قانون جمهوری اسلامی ایران گفت: هرگونه تامین منابع مالی که در کشور بابت مواد مخدر، آدم‌ربایی، قاچاق انسان و حمایت از گروه‌های تروریستی انجام شود و همچنین هرگونه نقل و انتقال وجوه در این خصوص، به منزله پولشویی خواهد بود که باید با آن برخورد شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی به تعریف دوگانه غرب و آمریکا از مصادیق پولشویی اشاره کرد و ادامه داد: اروپایی‌ها و آمریکا با کمال وقاحت و بی‌شرمی، حمایت ایران از جنبش‌های قانونی چون حزب‌الله را مصداق تامین منابع مالی تروریسم و خلاف قانون قلمداد می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها