سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از حضور گسترده کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر داده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۸

طبق آماری که او اعلام کرده 53 درصد مردم ایران حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. البته این میزان فعالیت بین جوانان بیشتر است و در گروه سنی 18 تا 29 سال به 72 درصد می‌رسد. نکته جالب این‌که هرچند میانگین جهانی حضور در فضای مجازی 16ساعت در ماه (روزانه حدود نیم ساعت) است، کاربران ایرانی 5 تا 9 ساعت از روز خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

سیدمرتضی موسویان، تعداد کاربرانی را که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارند 20 میلیون عنوان کرده که مجموع ساعاتی که در یک سال به انجام بازی اختصاص می‌دهند 14 میلیارد و 600 میلیون ساعت است.

نکته جالب دیگر این‌که ایرانی‌ها علاوه بر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل و اینستاگرام، در شبکه‌های مجازی اختصاصی هم مشارکت بالایی دارند و به گفته موسویان بیشترین عضویت در شبکه اجتماعی لینکدین نیز در منطقه از آن ایرانی‌هاست. این در حالی است که براساس آمار سایت الکسا در ایران اینستاگرام در رتبه 9، تلگرام 13، یوتیوب 47، فیسبوک 132 و توییتر 472 قرار گرفته‌ است.

همچنین شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند فیس‌نما در رتبه 34 و کلوب در رتبه 63 قرار دارند. گوگل در ایران نیز مانند دیگر نقاط جهان در رتبه اول جا خوش کرده و در رتبه‌های بعدی سایت‌های ورزش سه، دیجی‌کالا و بلاگفا ایستاده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها