سایه روشن

دست ایران در مقابل بدعهدی آمریکا بسته نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که انجام هرگونه مقابله به مثل در برابر بدعهدی‌های 1+5 در مساله برجام، منوط به مشورت‌هایی است که در هیات نظارت بر برجام انجام می‌شود، گفت: متناسب با بدعهدی‌ای که آمریکایی‌ها می‌کنند، دست ما بسته نیست و از سایر اعضای 1+5 توقع داریم که به وظیفه خودشان عمل کنند.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۳

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی افزود: بعضی از اعضای 1+5 به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکایی‌ها فریبکاری کرده‌اند و این خودش پیشرفت است و باید بکوشیم تا وضعیت موجود در صحنه بین‌المللی درباره این فریبکاری‌ هسته‌ای آمریکا،مشخص شود.

سفر به ترکیه؛ پس از عادی شدن شرایط این کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موضع کشورمان در مورد اظهارات سفیر ترکیه در تهران که از ایران خواسته بود ممنوعیت سفر ایرانیان را به ترکیه لغو کند، گفت: ارتباطات و آمد و شد میان مردم دو کشور از دیرباز وجود داشته و بی‌شک در آینده نیز استمرار خواهد یافت.

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی اظهار کرد: مطمئنا حوادث جاری ترکیه نمی‌تواند به قطع ارتباط دو ملت همسایه منجر شود و بی‌تردید پس از عادی شدن شرایط این کشور و تامین امنیت کامل، سفر شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به ترکیه را دارند، از سر گرفته خواهد شد.

یارانه 50 نماینده مجلس حذف شد

معاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان این که یارانه افراد پردرآمد را فقط براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حذف کرده‌ایم، گفت: 50 نفر از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلا یارانه دریافت می‌کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.

به گزارش آنا، احمد میدری در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار کرد: امسال حداکثر 200هزار نفر را برای حذف یارانه به سازمان هدفمندی اعلام کرده بودیم که مشخص شد یارانه بخش قابل توجهی از آنها قبلا‌ قطع شده است.

مادر شهید سپهبد صیادشیرازی درگذشت

شهربانو شجاعی، مادر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی صبح دیروز دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، مرحومه شجاعی براثر کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های ارتش در مشهد درگذشت.

فرمانده ارتش در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت شهربانو شجاعی، تصریح کرد: تربیت فرزند بزرگواری همچون امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که ایمان، رشادت، صبر و اخلاق‌مداری او نامی ماندگار از آن شهید ارجمند را در ذهن و دل مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی گذاشت، مرهون ایمان، تلاش و تربیت مومنانه سرکار حاجیه خانم شجاعی بوده است.

واکنش حدادعادل به ماجرای «نان داغ، شکلات داغ»

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به فضاسازی‌های ایجاد شده پس از پیشنهاد فرهنگستان برای استفاده از واژه «نان داغ، شکلات داغ» به جای «نوتلابار» گفت: در فرهنگستان به وظیفه‌مان در پاسداری از زبان فارسی عمل می‌کنیم و حاشیه‌سازی برخی در فضای مجازی به خودشان مربوط است.

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با فارس افزود: البته در اینجا یک سوءتفاهم پیش آمده و تصور شده بود که ما واژه «نان داغ، شکلات داغ» را مصوب کرده‌ایم در صورتی که این‌گونه نبود و در متن نامه نیز آمده بود این یک پیشنهاد است. وی در همین زمینه تصریح کرد: ما برای سردر مغازه‌ها چیزی مصوب نمی‌کنیم، ولی احساس ما این بود که یک کلمه‌ای به عناوین فرهنگی در زبان فارسی در حال اضافه شدن است که بسرعت بر سردر مغازه‌ها می‌نشست و این خلاف قانون بود از این‌رو ما به نیروی انتظامی یادآوری کردیم و در واقع به وظیفه‌مان عمل کردیم. حدادعادل تأکید کرد: مردم علاقه‌مند به زبان فارسی و هویت ایرانی قطعا از این اقدام فرهنگستان در حفظ زبان فارسی قدردانی می‌کنند، چراکه ما اگر سکوت می‌کردیم و این کلمه همانند کلمات دیگری رایج می‌شد آن موقع باید ما را ملامت می‌کردند که به پاسداری از زبان فارسی برنخاسته‌ایم.

بیانیه ضدایرانی 4 کشور عربی

وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در نشستی چهارجانبه که به منظور بررسی راه‌های مقابله با آنچه دخالت ایران در امور داخلی اعراب خوانده شده بود برگزار شد، بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کردند. به گزارش فارس، در این بیانیه ادعا شده است که کمیته چهارجانبه متوجه «اقدام‌های تنش‌زای گسترده و جدی ایران و مداخله در امور داخلی اعراب» شده است.

برنامه موشکی ایران ربطی به آمریکا ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: برنامه موشکی ایران به آمریکا و دیگر کشورها ارتباط ندارد و هیچ کشوری اجازه ندارد برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان بیان کرد: در برجام و قطعنامه 2231 هیچ تعهد و پذیرشی حتی مشروط اعلام نشده که مبنای آن توقف برنامه دفاعی ایران باشد.

باهنر: روحانی دور دومی شود، رای نمی‌آورد

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به انتشار اخباری درباره نامزدی‌اش در ریاست‌جمهوری گفت: به هیچ وجه قصد نامزدی در انتخابات پیش‌رو را ندارم.

باهنر در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار کرد: اگر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دور دوم برسد؛ مردم هر فردی را که در مقابل او قرار بگیرد، انتخاب خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها