تاثیر حقوق‌های نجومی بر صلاحیت افراد

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ماجرای حقوق‌های نجومی و تاثیر آن بر بررسی صلاحیت داوطلبان گفت: البته اکنون نمی‌توانم پیش‌بینی خاصی در این باره انجام دهم اما اگر خلافی صورت گرفته باشد، قطعا مدنظر قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۲۴۷۹۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی کدخدایی در نخستین نشست خبری پس از انتخاب به عنوان سخنگوی شورای نگهبان، ابراز امیدواری کرد این موضوع در قانون انتخابات به‌روشنی مطرح شود تا تردیدی در این باره نگذارد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از بررسی تاریخ‌های پیشنهادی وزیر کشور به این شورا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داد. کدخدایی با تبیین دستور کار جلسات این شورا گفت: در آخرین جلسه شورا نامه وزیر کشور در خصوص تاریخ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بررسی و طبق نظر اعضا مقرر شد این موضوع در معاونت اجرایی بیشتر بررسی شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد این معاونت در مذاکره با دستگاه‌های ذی‌ربط، نتایج آن را به جلسه آینده شورای نگهبان ارائه کند تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که با وجود ادعای کارشناسی بودن نظرهای شورای نگهبان، چرا در خصوص پرونده آقایان هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی و خانم خالقی هیچ گاه پاسخ مشخصی درباره رد صلاحیت‌ها داده نشد، تصریح کرد: در یک بخش که مربوط به خوب نبودن اطلاع‌رسانی شورای نگهبان است، نظر شما را تائید می‌کنم اما این‌که حتما نظر شورا کارشناسی نبوده است، با شما موافق نیستم.

کدخدایی گفت: در دوره‌هایی که بنده در شورا بودم، سعی می‌کردیم این علل را به کسانی که نامزد انتخابات بودند و رد می‌شدند، اعلام کنیم و در دوره اخیر نیز این علل به افراد اطلاع داده شده است.

وی افزود: البته در اطلاع‌رسانی ممکن است ضعف‌هایی داشته باشیم و این موضوعی نیست که بخواهم آن را پنهان کنم، اما در این‌که شورای نگهبان کار کارشناسی نمی‌کند، انصاف بدهیم.

اختلاف نظر در هر مجمعی طبیعی است

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص اختلاف نظر میان اعضای شورا بویژه اختلافاتی که به استعفای آقای ابراهیمیان از سمت سخنگویی منجر شد گفت: البته بنده از جمیع علوم دنیوی و اخروی برخوردار نیستم، مطالبی را که مرتبط با اعضاست، باید از خودشان سوال کنید.

کدخدایی در عین حال افزود: اختلاف نظر در هر مجمعی اعم از مجامع کارشناسی و تصمیم‌گیری وجود دارد همچنان‌که در مجلس شورای اسلامی وقتی طرح و لایحه‌ای مطرح می‌شود، موافقان و مخالفانی دارد که در شورای نگهبان نیز چنین است.

پرهیز از گمانه‌زنی‌های زودهنگام

کدخدایی با پرهیز از پاسخ صریح به پرسشی درباره احتمال رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده اظهار کرد: این شورا نظرش را در این خصوص پس از نام‌نویسی و در موعد رسیدگی قانونی به بررسی صلاحیت‌ها، اعلام می‌کند.

وی درباره تشدید فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد و دیدگاه‌های مختلف درباره تائید یا رد صلاحیت او افزود: گمانه‌زنی در این باره که شورا چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت هم زود است و هم شاید مبنای درستی نداشته باشد.

کدخدایی گفت: البته هر کسی مجاز و آزاد است اظهار نظر کند و مشکلی در این باره نداریم، اما هیچ یک از اینها نباید به شورای نگهبان منتسب شود، اکنون همه اینها گمانه‌زنی است و خیلی به آن توجهی نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها