به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، علی زرافشان در همایش مدیران مدارس استان همدان گفت: در دنیا ساختارهای آموزشی در کنار هم قرار میگیرند تا دانشآموزان را در عرصه ی آموزش به یک نقطه و هدف برسانند.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: سند تحول بنیادین یک سند تغییر محتوایی است تا یک سند ساختاری.
زرافشان افزود: در چند سال گذشته فکر و ظرفیت آموزش و پرورش به جای این که صرف منابع و تجهیزات و... شود صرف ساختار شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تدبیر، برنامهریزی و امید به آینده باید سعی کنیم از فرصت هادرست استفاده کنیم تا بتوانیم تغییرات را به سمت بهبود نظام تعلیم و تربیت سوق دهیم.
وی با بیان این که سال گذشته سال بسیار دشواری به لحاظ تغییر ساختار برای آموزش و پرورش بود، گفت: سال گذشته پایه نهم به متوسطه اول اضافه میشد که همین تغییر یک گردش کار عظیمی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد؛ این در حالی بود که دوره اول متوسطه به بیش از 40 هزار معلم نیاز داشت.
زرافشان افزود: سال تحصیلی آینده نیز به لحاظ پیچیدگیهای خاصی که استقرار پایه دهم دارد، دشوار خواهد بود.
وی با بیان اینکه دوره متوسطه دارای ویژگیهای خاصی است، بیان کرد: عملکرد این دوره برای دانشآموزان در شکلگیری آینده آنان و جامعه بسیار تاثیرگذار است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز در دنیا بیش از 10 سال است که دوره متوسطه نقطه توجه و دغدغه اصلی صاحبنظران تعلیم و تربیت شده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی نیز، تصریح کرد: توسعه این دوره از جمله اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت و محور برنامه هایی چون پروژه مهر است.
وی با بیان این که عملکرد آموزش و پرورش در این زمینه قابل است، خاطرنشان کرد: دوره پیش دبستانی از رشد 17 درصدی برخوردار بوده است.
براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زرافشان ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد پوشش 100 درصدی دوره پیش دبستانی در کشور باشیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد