پس از یک روز طولانی و خسته‌کننده می‌خواهید وارد تختخوابتان شوید. نگاهی به تخت، احساس آرامش و راحتی به شما می‌دهد، اما آنچه درون تخت شماست امکان دارد شما را مریض کند و از این لحاظ امن نیست.
کد خبر: ۹۲۳۰۱۶
تختخواب‌تان بلای جانتان می‌شود

به گزارش جام جم سرا ، مطالعات نشان می‌دهد داخل تخت، آلاینده‌های زیادی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و مواد حساسیت‌زا که شما قادر به دیدن آنها نیستید، وجود دارد.

هنگام خواب وقتی شما به این طرف و آن طرف غلت می‌زنید، این مواد را به حرکت درمی آورید و پس از وارد شدن به هوا آن را تنفس می‌کنید.

انجمن ریه آمریکا اعلام کرده از هر پنج خانه در ایالات متحده دست کم یک تخت آلوده به گرد و غبار هیره (موجودات میکروسکوپی متعلق به گروه کنه‌ها) وجود دارد. محققان آکادمی آسم، آلرژی و ایمونولوژی آمریکا می‌گویند: باور کنید یا نه، حشرات و آفات به خودی خود مساله بزرگی نیستند بلکه مدفوع آنهاست که مساله‌ساز می‌شود. حتی اگر شما به گرد و غبار هیره حساسیت نداشته باشید، گرد و غبار مدفوع حشرات می‌تواند شما را تحریک کند. به همان شکلی که اگر غبار فلفل به چشم یا دماغ شما بوزد باعث تحریک شما به عطسه یا سوزش یا آبریزش چشم می‌شود.

انجمن ریه آمریکا توصیه‌هایی برای محدود کردن گرد و غبار هیره ازجمله کاهش فرش کردن اتاق‌ها و جلوگیری از رطوبت قفسه‌های چوبی در اتاق دارد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که بیشتر تختخواب‌ها به قارچ‌ها، کپک‌ها و باکتری‌هایی که از قطر موی انسان کوچک‌ترند، آلوده‌اند.

مطالعه روی ده بالشی که به صورت منظم مورد استفاده قرار گرفته نشان می‌دهد این بالش‌ها حاوی 47 نوع قارچ هستند. البته می‌توان برای حل این مشکل از تصفیه‌کننده هوا با فیلترهای مخصوص در کنار تختخواب استفاده کرد. همچنین توصیه انجمن ریه آمریکا برای حل این موضوع شست‌وشوی روکش بالش‌ها یکبار در هفته است.

مهم نیست شما چقدر به حیوانات خانگی علاقه‌مند هستید، اما ممکن است به مو،ادرار و بزاق آنها حساسیت داشته باشید. پس بهتر است هفته‌ای یکبار تشک و بالش خود را تمیز کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
اگه بدونید چقدر ازاین حساسیت و الرژی رنج میكشم زندگی برای من معنی خودش را ازدست داده و من در انتظار رهایی از این بند كه سرابی بیش نیست

نیازمندی ها