سرپرست دفتر حفاظت منافع مصر در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب شدید اعتراض جمهوری اسلامی به مناسبت شرکت نمایندگان مجلس مصر در گردهمایی منافقین به وی ابلاغ شد. به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حمیدرضا دهقانی با اشاره به مشارکت تعدادی از نمایندگان پارلمان مصر در نشست گروهک تروریستی منافقین و همسویی آنها با این گروهک تروریستی، این اقدام را دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان اعلام و با محکومیت آن اظهار کرد: از مقامات مصری انتظار می‌رود با اتخاذ سیاست‌های اصولی و مسئولانه در راستای حفظ آرامش و ثبات در منطقه گام بردارند. سرپرست دفتر حفاظت از منافع مصر با تاکید بر سیاست قاهره مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها اظهار کرد که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۶

کشف بمب یک تُنی در مرز ترکیه و ایران

کامیون حامل یک تُن مواد انفجاری در گذرگاه مرزی بازرگان ـ گوربولاک در مرز ایران و ترکیه کشف و متوقف شد. به گزارش فارس، روزنامه حریت چاپ ترکیه به نقل از شهروندان و خریداران حاضر در گذرگاه مرزی بازرگان ـ گوربولاک نوشت: این کامیون بعد از این‌که کابلی از زیر آن بیرون افتاده بود، متوقف و مشخص شد که مکانیسم یک بمب متصل به حدود یک تُن مواد منفجره بوده است. بولنت توفیقچی وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد بعد از خنثی شدن این مکانیسم انفجاری، گذرگاه مرزی ایران و ترکیه در استان آغری (در ترکیه) بازگشایی شد.

کشورهای حامی منافقین، محارب با جمهوری اسلامی

نسیم نوشت: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در یادواره سرداران و 1043 شهید شهرستان آمل و نخستین سالگرد شهید روح‌الله سلطانی معاون عملیات لشکر 25 کربلا در مصلای بزرگ قدس تصریح کرد: معتقدم وزارت امور خارجه باید اعلام کند هر کشوری که از منافقین عربستانی حمایت می‌کند، کشوری محارب با نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

توافق 90 درصدی روی کنوانسیون رژیم حقوقی خزر

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اشاره به نتیجه مذاکرات وزیران خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در شهر آستانه پایتخت قزاقستان که با حضور محمدجواد ظریف برگزار شده بود، گفت که 90 درصد متن پیش‌نویس کنوانسیون رژیم حقوقی خزر مورد توافق قرار گرفته است. به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه روسی راسیسکایا گازتا، وی افزود: وزیران خارجه در مورد مرزبندی سطح خزر توافق کرده‌اند که بر اساس آن، هر کشور 15 مایل محدوده آبی و در طول ده مایل هم حق انحصاری استفاده از منابع زنده دریایی را به‌دست می‌آورد.

تاکید شورای نگهبان بر صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام

شورای نگهبان در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت سی‌و‌ششمین سالروز تأسیس این نهاد بر اهتمام بیشتر برای صیانت از میثاق ملی و اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این بیانیه تاکید شده است: اعضای شورای نگهبان ضمن تقدیر و ارج نهادن به مجاهدت‌ها و تلاش‌های حضرت امام(ره) و یاران صدیقش با میثاقی مجدد با امام امت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله‌العالی امید واثق دارند همانند گذشته در ایفای نقش خطیر خود در دفاع از شرع مبین اسلام و قانون اساسی به احسن وجه کوشا و در مسیر انقلاب اسلامی همچنان ثابت قدم باشند.

ارائه گزارش پرداخت‌های نامتعارف

کمیسیون اصل90 طرح پرداخت‌های نامتعارف را هفته آینده تقدیم هیات رئیسه می‌کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرهاد تجری نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسی حقوق‌های نامتعارف در کمیسیون اصل 90 گفت: این کمیسیون راهکارهای حقوقی و قانونی برای جلوگیری از روند پرداخت‌های نامتعارف را به صورت گزارش ارائه می‌کند.

انتقاد مولاوردی از فراکسیون امید

شهیندخت ملاوردی معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حاشیه مراسم ختم همسر محسن آرمین و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که کار تشکیلاتی باید با برنامه انجام شود، گفت: فراکسیون امید پاسخگو باشد که چرا به این شکل عمل می‌کند. به گزارش فارس، او در پاسخ به پرسشی مبنی بر نبود کار تشکیلاتی در فهرست امید به عنوان علت اصرار وکیلی بر استیضاح علی ربیعی اظهار کرد: وقتی رئیس‌ فراکسیون می‌گوید استیضاح در دستور کار نیست، باید دلیل این اصرار را از آقای وکیلی پرسید. چون باید قاعدتا برنامه‌ای در کار باشد تا کار تشکیلات انجام شود.

ماجرای تجمع مقابل سفارت فرانسه

محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با اشاره به این‌که پنجشنبه‌شب حدود 50 تا 60 نفر در مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کرده بودند، گفت: با توجه به همزمانی این تجمع غیرقانونی با برگزاری روز ملی فرانسه در سفارت، تجمع‌کنندگان با هدایت پلیس دیپلماتیک حاضر در محل متفرق شدند. به گزارش ایرنا، وی افزود: این تجمع به صورت خودجوش انجام شد و افرادی به صورت پراکنده از محل‌های مختلف در مقابل سفارت فرانسه حضور یافته بودند. این تجمع بدون کمترین درگیری با تعامل پلیس و این افراد پایان یافت.

بروجردی بستری شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به‌دلیل مشکل تنفسی و پس از سفری که به استان کرمانشاه داشت، در بیمارستان بستری شد. به گزارش مهر، علاءالدین بروجردی که پیش از این با حضور در دفاع مقدس مورد عوارض شیمیایی قرار گرفته بود، پس از سفر به کرمانشاه به منظور بررسی حادثه حمله مسلحانه به فرماندار و نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و همچنین شرکت در مراسم تشییع جنازه دو شهید این حادثه، به‌دلیل گرد و غبار شدید و پیاده‌روی در مناطق صعب‌العبور در کرمانشاه دچار مشکل تنفسی شد.

فتاح: نامزد نمی‌شوم

ایسنا نوشت: سیدپرویز فتاح وزیر نیروی دولت محمود احمدی‌نژاد با رد احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده، به محمود احمدی‌نژاد توصیه کرد اگر می‌خواهد باز هم در انتخابات شرکت کند ابتدا اوضاع را خوب رصد و تحلیل کند.

روایت هاشمی از روابطش با رهبر معظم انقلاب

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان کرمان در مجلس با اشاره به سوابق رفتاری و گفتاری خویش با امام راحل و بعد از ایشان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: در زمان امام(ره) با این‌که ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم. همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف‌نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم عرض کردم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسائل اختلافی نیز حجت شرعی دارم. به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی با تشریح سوابق آشنایی خویش با آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.

لاریجانی: باید قدردان امنیت کشور باشیم

علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری شهر قم با بیان این‌که باید قدردان امنیت کشور باشیم، گفت: با وجود نابسامانی و آشفتگی‌های بی‌سابقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران در برابر همه دشمنان ایستاده و امروز ملتی سرافراز و پرافتخار در جهان و منطقه است. به گزارش ایلنا، نماینده مردم قم در مجلس افزود: ما علاوه بر تامین امنیت کشور، در خارج از مرزها تروریست‌های تکفیری را وادار به عقب‌نشینی کردیم و این از تیزهوشی رهبر معظم انقلاب است که همیشه از بنیه دفاعی کشور صیانت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها