هم‌اکنون 17 صندوق بیمه پایه داریم که خدمات درمانی را پوشش می‌دهند. همه این صندوق‌ها به نوعی، وابسته به دولت هستند و هر کدامشان هم سطح پوشش متفاوتی دارند. این صندوق‌ها با توجه به سیاستگذاری‌های مختلف سازمان خود، پوشش خدماتشان نیز متفاوت است.
کد خبر: ۹۲۱۷۸۳
دفترچه بیمه کارآمد حق همگانی است

به همین دلیل، در سال 95 در مجلس تصویب کرده‌ایم که وزارت رفاه، حداکثر ظرف شش ماه باید پوشش دفترچه‌های بیمه پایه را یکسان کند. این موضوع در قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های کلی نظام سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است.

در صورتی که منابع مالی بیمه‌های پایه تجمیع شود، قطعا اعتبار دفترچه بیمه‌های پایه هم افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، رضایتمندی بیمه‌شدگان نیز ارتقا خواهد یافت.

در صورت عزم جدی دولت برای یک کاسه‌کردن صندوق‌های بیمه پایه، شاهد خواهیم بود که خدمات درمانی گسترده‌تر و یکسانی به همه بیمه‌شده‌ها ارائه می‌شود.

براساس قانون، بیمه‌های تکمیلی می‌توانند برای پوشش بهتر خدمات درمانی با یکدیگر رقابت کنند، اما همه مردم باید از یک بیمه پایه با سطح خدمات یکسان بهره‌مند شوند. این قانونی است که امیدواریم در ماه‌های آینده از‌سوی دولت اجرا شود.

دکتر حسینعلی شهریاری - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها