برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 16 تیر ماه، با موضوع «فناوری و توسعه علمی» تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
کد خبر: ۹۱۹۵۰۲
فناوری و توسعه علمی در «افق روشن»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

اولویت هایی مانند خشکسالی، شوری، مبارزه با آفات و بیماری ها و کاهش سموم کارشناسان را به استفاده از فناوری زیستی سوق داده که در برنامه «افق روشن» روز چهارشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور الیاس مرتضوی، قائم مقام پژوهشکده بیولوژیک جهاد کشاورزی و دکتر اسکندر امیدی نیا، عضو کمیته ایمنی زیستی وزارت بهداشت و عضو هیات مدیره انجمن زیستی به موضوع «تولیدگونه های غلات مقاوم به بیماری و خشکسالی یا فناوری زیستی» پرداخته می شود.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند.
گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.

پدیده گرد و غبار روی خط رادیو سلامت

در برنامه «چشم انداز» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 18 تیر ماه، با حضور کارشناسان موضوع «سیاستهای ابلاغی محیط زیست؛ پدیده گرد و غبار»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«چشم انداز» برنامه ای گفت و گو محور است با هدف بررسی اسناد بالا دستی سلامت که با نگاه به سند چشم انداز، سیاست های برنامه های توسعه ابلاغی سلامت کشور و برنامه های اجرایی را در راستای تحقق اهداف اسناد سلامت، بررسی می کند.

با توجه به اینکه یکی از سیاست های ابلاغی رهبری در مورد محیط زیست، در مورد مهار بیابان زدایی است، این برنامه، روز جمعه، با مهندس محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و سید ضیاء الدین شعاعی، مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار به بیان «راهکارهای مقابله با پدیده گردو غبار و کنترل این پدیده و جزییات طرح ملی مقابله با گرد و غبار» می پردازد.

گفتنی است، برنامه «چشم انداز» کاری از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است که روزهای جمعه هر هفته از ساعت 22 به مدت 55 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«رسانه و سلامت» و شخصیت پردازی کتاب های حوزه کودک و نوجوان

برنامه «رسانه و سلامت» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 18 تیر ماه، همزمان با روز ادبیات کودکان و نوجوانان، به موضوع «رسانه کتاب و کودک و نوجوان؛ شخصیت پردازی و اسطوره سازی کتاب های حوزه کودک و نوجوان » می پردازد.

بسیاری از اسطوره های کتاب کودک و نوجوان می توانند بر سلامت اجتماعی کودک تاثیرگذار باشند.

در همین ارتباط، برنامه «رسانه و سلامت»، روز جمعه، با حضور دکتر نیما تجبر، استاد دانشگاه به این پرسش که «شخصیت پردازی و اسطوره سازی در کتاب های حوزه کودک و نوجوان چگونه است؟» پاسخ می دهد.

یادآور می شود، «رسانه و سلامت» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است که جمعه هر هفته ساعت 15 به مدت 30 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها