انجمن قلب آمریکا هشدار داد؛

به این دلایل روغن نارگیل مصرف نکنید!

کسانی که دچار خشکی در ناحیه پا هستند می توانند با مالیدن روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ، روغن بادام، روغن کنجد و تمامی روغن های گیاهی هیدروژنه ، ترک پای خود را به سرعت بهبود بدهند.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۷
6 روش موثر درمان ترک پاشنه پا

به گزارش جام جم سرا به نقل از سرای زندگی ، از آنجایی که قلب دوم انسان پای اوست، توجه به سلامت پا ها مهم و قابل اهمیت است.ترک پاشنه پا در اثر بی توجهی به آن ایجاد می شود . حفظ رطوبت پا ها در درمان ترک پاشنه پا مفید است.استفاده از روغن های طبیعی، عسل ،لیمو ترش، وازلین، مخلوط گلیسیرین و گلاب،موم پارافین روش های موثر درمان ترک پاشنه پا هستند.

بی توجهی به سلامت پا ، این عضو حیاتی بدن را دچار ترک در ناحیه ی پاشنه ی پا می کند. می دانیم که قلب دوم انسان ، پا است. لذا باید در صورت بروز ترک پاشنه پا که در آن سطح خارجی پوست پاشنه ی پا شکافته می شود، درمان ترک پاشنه پا را جدی بگیریم.ترک پاشنه پا علت های مختلفی دارد؛عدم رطوبت کافی در پاشنه ی پاها، به علت نبود غدد چربی در پوست پا، در آن ها ترک ایجاد می شود، پوشیدن کفش ها و صندل های نا مناسب که پشت آن ها باز است، فعالیت بیش از در پا ها، ایستادن های طولانی بر روی پاها ، کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن،خشکی بیش از حد هوای محل زندگی.

برای درمان ترک پا با اثرگذاری سریع بدون مراجعه به پزشک می توانید از روش های خانگی بهره برد و از حاد شدن این مشکل در پاها جلوگیری کرد.

– استفاده از روغن های گیاهی و نباتی: کسانی که دچار خشکی در ناحیه پا هستند می توانند با مالیدن روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ، روغن بادام، روغن کنجد و تمامی روغن های گیاهی هیدروژنه ، ترک پای خود را به سرعت بهبود بدهند.

– استفاده از موم پارافین: در صورتی که ترک پاها وضعیت خیلی وخیمی دارند که درد و خون مردگی در آن ایجاد شده است، می توان موم پارافین را برای درمان ترک پاشنه پا استفاده کرد.

– استفاده از آب لیمو ترش: لیمو ترش بخاطر داشتن خاصیت اسیدی، می تواند برای درمان ترک پاشنه پا سودمند باشد.

– مالیدن وازلین: با مالیدن وازلین به پاشنه و اطراف پاها و پوشیدن جوراب نخی، رطوبت کافی برای بهبود قسمت های ترک خورده، می رسد.

– استفاده از عسل: عسل با خاصیت ضد باکترایی و مرطوب کنندگی برای درمان و بهبودی ترک های پا بسیار مفید است.

– استفاده از مخلوط گلیسیرین و گلاب: برای اینکه رطوبت پاها را هنگام بیرون رفتن و زمانی که کفش به پا داریم حفظ کنیم، بهتر است قبل از رفتن به بیرون پاهای خود را با مخلوط مساوی گلیسیرین و گلاب بمالید.تا ساعتها رطوبت پاها تامین است.

برای جلوگیری از ایجاد ترک در پاشنه پا، و رعایت بهداشت پا، زمانیکه که به منزل برمی گردید، پاهای خود را با آب ولرم بصورت کامل بشویید و با حوله خشک کنید. جوراب های خود را نیز بعد از رسیدن به منزل بشویید و همینطور از کفش های مناسب استفاده کنید.

برای خواندن اخبار پزشکی ، سلامت و سبک زندگی در کانال سرای زندگی عضو شوید.

https://telegram.me/SarayeZendegi

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
-
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
۰
۰
ممنون از مطلب

نیازمندی ها