معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه العالم با بیان این‌که آمریکا به دنبال تجزیه عراق و سوریه است، بر لزوم عدم دخالت رژیم سعودی در عراق تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۶

به گزارش مهر، سردار سیدمسعود جزایری تصریح کرد: عربستان و حاکمان سعودی نسبت به تصمیمات ملت و دولت عراق یک کشور بیگانه محسوب می‌شوند و حق دخالت در امور عراق را ندارند.

وی افزود: خوشبختانه موفقیت‌های اخیر عراق، دارای نکات مثبت راهبردی برای منطقه و محیط امنیتی عراق است و آثار و برکات قابل‌توجهی خواهد داشت و از طرف دیگر، درواقع باعث اضمحلال روحی و روانی و کاهش توان عملیاتی تروریست‌ها و حامیان آنها در منطقه می‌شود.

وی یادآور شد: در مورد سوریه، همگان باید توجه داشته باشند که آمریکایی‌ها در سوریه و اصولا در منطقه به‌دنبال چه چیزی هستند. اسناد و شواهد گویای این است که آمریکا با جدیت به دنبال تضعیف عمومی کشورهای اسلامی است. حالا امروز نوبت عراق و سوریه است و فردا ممکن است نوبت کشورهای دیگر باشد و همین‌طور تجزیه عراق و تجزیه در سوریه. وی درخصوص سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم هم تاکید کرد: مساله بحرین، یک راه‌حل ساده و سریع دارد، با کمترین هزینه مادی و بسرعت می‌شود مناقشه به یک وحدت همگانی منجر شود؛ آن هم احترام به آرای عمومی است. بحران هیچ راهی بجز تمکین حاکمان بحرین و آمریکایی‌ها در برابر خواسته‌های عمومی اکثریت مطلق مردم ندارد. اگر این اتفاق بیفتد، مساله بحرین ختم به خیر می‌شود در غیر این صورت نه آمریکایی‌ها قادرند برای همیشه حاکمیت مطلق خودشان را بر بحرین ادامه بدهند و نه حاکمان کنونی می‌توانند برای دراز مدت حکومت و حاکمیت خودشان را ادامه و بسط دهند.

سردار جزایری افزود: این یک لکه ننگ است که یک دولت، بزرگان خودش را از کشور تبعید و تابعیت شهروندانش را لغو کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از سخنان خود درباره موضع ایران در قبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر روابط تهران و اتحادیه و روابط ایران با انگلیس نیز گفت: بریتانیای کبیر دیروز، درواقع باید به سرنوشتی دچار شود که غیر از تکه‌تکه شدن و غیر از تاوان جنایات خود را دادن راه دیگری پیش رو ندارد. طبیعی‌ترین راه همین است. ما همین سرنوشت تکه‌تکه شدن را برای آمریکا هم پیشگویی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها