مسی گریان و اندوهگین اصلا به این هم اهمیت نمی دهد که باید مدال نایب قهرمانی در کوپا آمریکا را به گردن بیندازد. او فقط یک چیز می خواست؛ قهرمانی.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۷
تفاوت اساسی مسی و مارادونا

جام جم آنلاین – قهرمانی با تیم ملی فوتبال آرژانتین برای لیونل مسی حسرتی است که انگار خودش تمایل دارد ابدی باشد. نایب قهرمانی در جام جهانی 2014، نایب قهرمانی در کوپا 2015 آمریکا و نایب قهرمانی در کوپا 2016 آمریکا. دیگر از حوصله مسی این نایب قهرمانی ها خارج است بنابراین پس از شکست تیمش مقابل شیلی در کوپا آمریکا از تیم ملی فوتبال آرژانتین خداحافظی می کند.

دسته بندی ها خداحافظی های فوتبالی خیلی متفاوت است. عده ای از بازیکنان به دلیل بالا رفتن سنشان از تیم ملی خداحافظی می کنند و عده ای دیگر به دلایلی مثل مصدومیت. اما نوع خداحافظی لیونل مسی کاملا متفاوت بود؛ وداعی بر اساس ناامیدی و خسته شدن از جنگیدن. این نوع وداع اگر قطعی باشد و مسی تمایلی برای بازگشت از این تصمیم نداشته باشد قطعا به عنوان یکی از بدترین نکات کارنامه باشکوه فوتبالی این نابغه آرژانتینی است.

البته درخشش بی پایان مسی در سال های اخیر با این نوع خداحافظی ناامیدانه در نتاقض کامل است. بازیکنی که تا این اندازه ناامید باشد قطعا نمی توانست در گذشته این چنین یکه تاز و پرافتخار ظاهر شود. به عبارت دیگر این نوع وداع را می توان از منظر دیگری در رابطه با مسی تحلیل کرد و آن هم اینکه او شوکه شده است.

خیلی ها از خود سوال می کنند مسی بهتر است یا مارادونا. پاسخ به این سوال حجم وسیعی از تحلیل ها و ارزیابی ها را می طلبد اما اعلام خداحافظی از سوی مسی در پایان کوپا آمریکا حداقل یک موضوع را ثابت می کند و آن هم اینکه مسی بر خلاف مارادونا تا پایان قدرت جنگیدن ندارد. ناامیدی مسی یکی از تفاوت های اساسی او و مارادوناست. مارادونا به اندازه مسی افتخارات باشگاهی ندارد و هرگز هم نخواهد داشت اما حداقل اینکه هرگز در دوران فوتبالی اش به اندازه مسی به این اندازه از ناامیدی نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها