حسین رویوران در گفتگو با جام جم انلاین مطرح کرد:

زد وبند تکفیری ها و رژیم صهیونیستی/ شهادت روزانه فلسطینیان در سکوت کشورهای اسلامی

یک کارشناس امور بین الملل در خصوص به حاشیه رفتن اهداف و آرمان های فلسطینیان در میان کشورهای اسلامی گفت:در اولویت بودن موضوع و اهداف فلسطین همواره برای ما بسیار حائز اهمیت است وطرح روز قدس از سوی امام راحل نیز در همین راستا بود. اما متاسفانه این روزها می بینیم که به دلیل ورود گروه های تکفیری در معادلات منطقه ای عملا موضوع آرمان های فلسطینی ها به حاشیه رفته است.
کد خبر: ۹۱۷۰۱۴
زد وبند تکفیری ها و رژیم صهیونیستی/ شهادت روزانه فلسطینیان در سکوت کشورهای اسلامی

حسین رویوران در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود: این جریان با مطرح کردن دشمن نزدیک و دور ودر اولویت بودن دشمن نزدیک نسبت به دور،عملا برخی از مذاهب را به عنوان دشمن خود قرار دادند و لذا اسرائیل را رها کردند. از نظر این جریان فکری دیگر فلسطین از اولویت برخوردار نیست و مسلمان کشی از نظر آنها اهمیت دارد.

وی درعین حال به این نکته اشاره کرد که این جریان تکفیری دست دوستی به سوی صهیونیست ها نیز دراز کرده اند وهمکاری های نیز بین آنها در حال گسترش است به طوریکه می بینیم بسیاری از مصدومین این گروها در مراکز درمانی اسرائیل درمان شدند وحتی در اجلاسی که اخیرا در اسرائیل برگزار شدبحث همکاری با این گروهها از سوی مسئولین رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

به گفته این کارشناس بین الملل،این رفتارها نشان می دهد که چه زد وبندهایی میان گروه های تکفیری و رژیم صهیونیستی در جریان است.

رویوران عامل دومی که سبب به حاشیه رفتن روز قدس شده است را موضوع اختلافات مذهبی عنوان کرد و افزود:عربستان سعودی مهمترین کشوری است که موجب گسترش این اختلافات شده است ودر تلاش است واگرایی را در جهان اسلام برپایه مذهب ایجاد کند.

وی ادامه داد :این روزها بحث فلسطین ومبارزه با تکفیری ها و اختلافات مذهبی در یک پازل قرارگرفته است وتا زمانیکه بحث اختلافات مذهبی ونگاه های تکفیری وجود دارد موضوع فلسطین همچنان به حاشیه می رود.از این رو اسرائیلی ها بسیار راحت در خیابان ها فلسطینی ها را می کشند وترور می کنند بدون اینکه هیچ گونه واکنشی از سوی جهان اسلام مشاهده شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها