صعود مقتدرانه امریکای لاتین به نیمه‌نهایی کوپا

بامداد دیروز دو بازی باقیمانده از مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمریکا برگزار شد که این دو دیدار رای به حضور آرژانتین و شیلی در نیمه‌نهایی داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۳

ابتدا آرژانتین با نتیجه 4 بر یک ونزوئلا را درهم کوبید که در این بازی درخشش لیونل مسی خیره‌کننده بود. پاس گل 30 متری او و ضربه استادانه هیگواین، یکی از زیباترین گل‌های جام را ثبت کرد. در بازی دوم که ساعت 6 بامداد دیروز آغاز شد، شیلی با نتیجه شگفت‌انگیز 7 بر صفر مکزیک را تحقیر کرد. ادواردو وارگاس بی تردید ستاره شیلی بود که در دقایق 44، 52، 57 و 74 گلزنی کرد.

آرژانتین در نیمه‌نهایی باید با آمریکا بازی کند و کلمبیا و شیلی هم برگزارکننده دیگر دیدار نیمه‌نهایی خواهند بود. دیدارهای نیمه‌نهایی روزهای چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم تیر برگزار می‌شود.

مسی به رکورد باتیستوتا رسید

کاپیتان تیم‌ملی آرژانتین با گلزنی در دیدار دیروز مقابل ونزوئلا به رکورد باتیستوتا رسید. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی پس از آن که موفق شد مقابل ونزوئلا گلزنی کند، رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد. مسی در این بازی گل سوم تیمش را زد و آمار گلزنی‌اش را به 54 گل رساند که با رکورد گابریل باتیستوتا، مهاجم سابق آرژانتین برابری می‌کند.

مسی: مهم پیروزی تیم است، نه رکورد من

لیونل مسی، بعد از گلزنی مقابل ونزوئلا گفت: صعود ‏تیم به نیمه‌نهایی کوپا آمریکا بیش از برابری رکورد گلزنی من با باتیستوتا خوشحالم می‌کند. این که بهترین گلزن باشی، اهمیت زیادی دارد چون این رکورد باتیستوتاست؛ اما ‏آنچه من را خوشحال‌تر می‌کند، موفقیت تیم است.‏

مارتینو: باید مراقب آمریکا باشیم

جراردو مارتینو، سرمربی تیم ملی آرژانتین، به بازیکنانش هشدار داد باید در دیدار نیمه‌نهایی کوپا آمریکا ‏مقابل تیم ملی آمریکا کاملا مراقب باشند: تیم‌های نیمه‌نهایی، تیم‌های شایسته‌ای هستند. ما باید مراقب تیم آمریکا باشیم چون اگر غفلت کنیم، تاوانش را خواهیم پرداخت.

پیتزی: به یک قهرمانی دیگر خوشبینم

سرمربی شیلی پس از پیروزی قاطع شاگردانش برابر مکزیک (7 بر صفر) گفت: واقعا خوشحالم. سرمربی تیمی باشی که در زمین بازی می‌تواند این گونه اقتدارش را به نمایش بگذارد، باعث افتخار است. من امیدوارم با شیلی یک فصل پرافتخار دیگر را بسازیم و به قهرمانی برسیم. فعلا از این برد شیرین لذت می‌بریم و بعد به کلمبیا فکر خواهیم کرد.

سرمربی ونزوئلا: آرژانتین ما را کشت

رافائل دودامل، سرمربی ونزوئلا تأثیرگذاری ستاره‌های بزرگ آلبی سلسته را تفاوت میان این تیم و تیم تحت هدایت خودش در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمریکا دانست. او گفت: آرژانتین با یک پاس باورنکردنی از مسی به گل اول رسید. وقتی شما گلی زودهنگام می‌خورید، انگار ضربه فنی شده‌اید. آرژانتین ستاره‌های بزرگی داشت که به ما در هیچ‌یک از اشتباهاتی که مرتکب شدیم، رحم نکردند. آرژانتین ما را کشت.

عذرخواهی اوسوریو از مردم مکزیک

اوسوریو، سرمربی تیم ملی فوتبال مکزیک پس از باخت سنگین شاگردانش در آخرین بازی از مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا از مردم این کشور عذرخواهی کرد. شکست 7 بر صفر مکزیک مقابل شیلی، سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال مکزیک در یک تورنمنت رسمی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها