سخنگوی قوه‌قضاییه از برگزاری دادگاه متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان در 28 تیر امسال خبر داد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم گفت که دادگاه آن بخش از متهمان این پرونده که مربوط به دادگستری است، در شعبه 1060 دادگاه کیفری دوی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۵

جزئیات بازداشت نازنین زاغری

بازداشت نازنین زاغری، تبعه ایرانی ـ انگلیسی توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان تائید شد. به گزارش تسنیم، سپاه ثارالله کرمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت‌های مختلفی در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد. خانم نازنین زاغری تبعه ایرانی ـ انگلیسی است که در تاریخ 15 فروردین امسال توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. او با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای طرح‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است. در این گزارش آمده است خانم زاغری در طول مدت بازداشت، در یک سوئیت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتبا با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است. در حال حاضر پرونده ایشان برای انجام مراحل قضایی به تهران ارسال شده و تحقیقات تکمیلی توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در حال انجام است.

تکذیب عضویت عراقچی در نیروی قدس

فارس نوشت: یک منبع آگاه، ادعاهای مطرح شده از سوی یکی از مدیران پیشین وزارت امور خارجه کشورمان درباره عضویت برخی مسئولان این وزارتخانه از جمله سیدعباس عراقچی را در نیروی قدس سپاه تکذیب کرد.

ظریف به هلند می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان در دور سوم سفر اروپایی خود پس از فرانسه به احتمال زیاد به هلند سفر خواهد کرد. به گزارش انتخاب، پیش‌بینی می‌شود محمدجواد ظریف در جریان این سفر با اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت‌وگو و رایزنی داشته باشد.

هیات‌رئیسه به کمیسیون‌های خلوت می‌روند

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس به جام‌جم آنلاین گفت: توجه به این‌که راهی برای راضی کردن نمایندگان معترض وجود نداشت، بنا شد در صورتی که اعضای هیات رئیسه در کمیسیون‌های تخصصی پر متقاضی عضویت دارند، جابه‌جا شده و به کمیسیون‌های کم متقاضی بروند.

4 نامزد فراکسیون امنیت ملی مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اسامی نامزدهای ریاست این کمیسیون، از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه در یکشنبه هفته آینده خبر داد. هادی شوشتری به ایلنا گفت: تا این لحظه، مصطفی کواکبیان، مجتبی ذوالنور، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه و علاءالدین بروجردی اعلام نامزدی کرده‌اند.

ایرانی‌های آمریکا، طرفدار سندرز هستند؟

المانیتور در گزارشی به دلایل حمایت ایرانیان از برنی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است. به گزارش انتخاب، این رسانه از قول یک ایرانی ـ آمریکایی نوشته است: «سندرز بهترین گزینه برای جامعه ایرانی ـ آمریکایی و به طور کلی جامعه مهاجران است. سندرز موضع بسیار بهتری نسبت به ایران دارد. او میل کمتری به جنگ‌طلبی دارد. او 40 سال گذشته را صرف مبارزه برای آزادی و عدالت کرده است. فردی با چنین بینشی می‌تواند منافع جمعیت مهاجران را حفظ کند. این بینش است که علاقه ایرانیان را جلب کرده و آنها را به سوی سندرز متمایل می‌کند.»

پذیرش اتهام تلاش برای نقض تحریم‌های ایران

مدیر یک شرکت متالورژی مستقر در نیویورک اتهامات مطرح شده در مورد تلاش برای نقض تحریم‌های ایران را پذیرفته است. به گزارش فارس، «اردال کویومچو» 44 ساله در جریان جلسه دادگاه منطقه‌ای بروکلین، اتهام برنامه‌ریزی بری نقض قانون «اختیارات اضطراری اقتصادی بین‌المللی» را تائید کرده است.

بازپرس پرونده می‌گوید: او تلاش کرده تا بیش از 450 کیلوگرم پودر فلزی کوبالت نیکل را که در صنایع هوا فضا، ساخت موشک و صنعت هسته‌ای کاربرد دارد، خریداری کرده و به ایران صادر کند. مولین ادعای مقامات آمریکایی را مبنی بر این‌که این پودر برای صنایع موشکی و هسته‌ای کاربرد دارد، رد کرده و گفته «کاربرد اصلی آن مقاصد صنعتی است.» به نوشته رویترز، کویومچو با حداکثر 20 سال حبس و یک میلیون دلار جریمه مواجه است.

ابراز تاسف سفیر ایران از اظهارات برخی نمایندگان آذربایجان

ایرنا نوشت: محسن پاک‌آیین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات غیرمتعارف روز گذشته چند نماینده مجلس این کشور درباره کشورمان، از آن ابراز تاسف کرد.

«جهان نیوز» توقیف شد

فارس نوشت: هیأت نظارت بر مطبوعات براساس بند 11 ماده 6 و مستند به تبصره ذیل ماده 12 قانون مطبوعات، سایت خبری جهان نیوز را توقیف کرد.

نشست معترضان به عملکرد شعب مجلس با لاریجانی

هیأت رئیسه مجلس در جلسه‌ای که با نمایندگان معترض به عملکرد روسای شعب درخصوص ترکیب کمیسیون‌های مجلس داشت، آنها را نسبت به تصمیمات شعب قانع کرد، اما برخی نمایندگان تاکید کردند که شکایت خود را پیگیری خواهند کرد. به گزارش فارس، برخی از 50 نماینده معترض پس از این جلسات قصد دارند شکایت خود را از طریق کمیسیون اصل 90 پیگیری کنند و عده‌ای نیز عنوان کردند که به دلیل عضویت‌شان در کمیسیون‌هایی که مطابق با تخصص آنها نیست در هیچ کمیسیونی عضویت پیدا نخواهند کرد.

حضور شریعتمداری در دادسرا

دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات درباره حضور حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در دادسرای فرهنگ و رسانه گفت: این حضور برای طی مقدمات شکایت از ایشان بوده است. علی اکبر کسائیان در گفت‌وگو با فارس افزود: هنوز پرونده ایشان برای رسیدگی به هیأت منصفه دادگاه مطبوعات نرسیده است، اما معمولا زمانی که از افراد شکایت می‌شود، برای طی مقدمات و مراحل بازپرسی در دادسرا حضور پیدا می‌کنند. دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات در مورد اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر تعقیب قضایی مدیرمسئول روزنامه قانون گفت: هیچ دستوری برای رسیدگی سریع به این موضوع دست ما نرسیده است. بنابراین این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌ها در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد.

بازداشت یک زن ایرانی ـ کانادایی در ایران

یک زن ایرانی ـ کانادایی به‌دلیل اتهامات امنیتی در ایران بازداشت شد. تسنیم با انتشار این خبر، او را یکی از فعالان شبکه‌های فمینیستی توصیف کرد که دارای تابعیت ایرانی ـ ایرلندی و کانادایی است و توسط ضابطان قضایی دستگیر شده است.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با مشرق گفته است: هما هودفر، عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می‌کند.

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرده دولت این کشور فعالانه پیگیر مساله دستگیری هودفر است.

خبرگزاری فرانسه هم از بازداشت هما هودفر، استاد بازنشسته دانشکده مردم‌شناسی دانشگاه کونکوردیای شهر مونترال کانادا در روز 17 خرداد در تهران خبر داده و نوشته است: خانواده خانم هودفر می‌گویند که او پنج روز پیشتر احضاریه‌ای برای رفتن به دادسرای اوین در روز 17 خرداد دریافت کرده بود و همانجا دستگیر شد و به اوین انتقال یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها