تیم ملی بسکتبال ایران به مرحله جوان گرایی رسیده، مرحله ای که بائرمن آن را کلید زد.
کد خبر: ۹۱۳۰۲۹
بسکتبال از والیبال جلوتر است

جام جم ورزشی - بائرمن سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران از زمانی که هدایت تیم را در دست گرفته سعی بر استفاده از نیروهای جوان و تازه نفس دارد. البته تیم برای اینکه به روند موفقیت آمیز سال های گذشته خود ادامه بدهد همچنان نیازمند به مهره های با تجربه است اما در حال حاضر نکته برجسته این تیم جوانگرایی صورت گرفته است. ایران سال های متوالی قهرمان آسیا بود. در این مدت چینی ها به لاک خود فرو رفتند و برنامه هایی در راستای استعدادیابی و جوانگرایی در دستور کار خود قرار دادند. اکنون نتیجه اش را می بینند. آنها به المپیک رفته اند ، آن هم با استفاده از همان نیروهای جوانی که قبلا روی آنها سرمایه گذاری کرده بودند.

البته در شرایطی که تیم جوان شده بسکتبال ایران مهیای حضور در رقابت های انتخابی المپیک است همه به اشتباه این تیم را با والیبال مقایسه می کنند. برخی می گویند حالا که والیبال به المپیک رفته بسکتبال هم باید برود. این اظهار نظر بسیار غیرمنطقی و نسنجیده است. بسکتبال همین الان هم از والیبال جلوتر است، حداقل هشت سال. تیم ملی بسکتبال زمانی که والیبال حتی در لیگ جهانی هم حضور نداشت جواز حضور در المپیک را به دست آورد و راهی المپیک 2008 پکن شد. بسکتبال ایران در تمامی رده های سنی به رقابت های جهانی رفته و حضوری دائمی و مرتب در سطح جهانی دارد. به همین دلیل حالا که تیم بسکتبال شانس کمی برای صعود به المپیک دارد نباید ناامید بود. کار بسیاری سختی در رقابت های انتخابی المپیک در انتظار ملی پوشان ایرانی است اما می توان انتظار این را داشت که کار بزرگی از سوی همین جوانان سر بزند و ما پس از دو دوره دوباره به المپیک برسیم.

بسکتبال ایران همیشه برنامه ریزی بلندمدت داشته و به این روند ادامه خواهد داد. روزهای بهتری در انتظار بسکتبال ایران است به این شرایط که فضای خوبی ایجاد شود و حمایت ها به خوبی عملی شود.

رضا مشحون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها