پنجره

تام هنکس و نسخه تازه «اسپلاش»

نسخه تازه‌ای از فیلم موفق دهه هشتادی «اسپلاش» ساخته می‌شود. کمپانی یونیورسال، تهیه‌کننده نسخه جدید آن است. صنعت سینما سال‌هاست که به دنبال تولید نسخه تازه‌ای از این کمدی فانتزی است، اما از قرار معلوم تاکنون نتوانسته بود فیلمنامه‌ای جذاب و دیدنی برای آن پیدا کند. حالا برایان گریزر، تهیه‌کننده فیلم می‌گوید طرح بسیار خوبی در این‌باره نوشته است. به این ترتیب کار نگارش فیلمنامه نسخه تازه، خیلی زود شروع خواهد شد. گریزر خودش یکی از نویسندگان فیلمنامه هم هست. رسانه‌های گروهی در اخبار خود از واژه «نسخه تازه» برای فیلم استفاده می‌کنند و این کار بی‌دلیل نیست! کسی نمی‌داند این نسخه، قسمت دوم فیلم و دنباله‌ای بر آن خواهد بود یا قرار است خود فیلم دوباره‌سازی شود. برایان گریزر هم در این‌باره توضیحی نداده و بر ابهامات افزوده است.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۱

او در گفت‌وگوی تازه‌ای با هفته‌نامه هنری اینترتینمنت ویکلی درباره تولید نسخه تازه صحبت کرده، ولی اطلاعات زیادی درباره‌اش نداده است. به گفته او، «ما داریم روی نسخه تازه‌ای از فیلم کار می‌کنیم. نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، اما مطمئن باشید ماجراجویی‌های بیشتر و هیجان‌انگیزتری در راه است.» گفت‌وگوی گریزر تنها به شوق عمومی برای کسب اخبار بیشتر دامن زده است.

نسخه اصلی فیلم در سال 1984 اکران عمومی شد. این فیلم را ران هاوارد کارگردانی کرد. تام هنکس که در آن زمان بازیگری تازه‌وارد بود، با این کمدی فانتزی تبدیل به یکی از چهره‌های سرشناس روز سینما شد. او کار بازیگری را از سال 1980 با حضور در مجموعه‌های تلویزیونی شروع کرد. پس از بازی در شش مجموعه تلویزیونی، «اسپلاش» اولین کار سینمایی هنکس به حساب می‌آید. داریل هانا نقش مقابل او را در این فیلم موفق و پرفروش بازی کرد. داستان فیلم که شبیه داستان‌های شاه‌پریان و قصه‌های مادربزرگانه بود، درباره پری دریایی کنجکاوی بود که سر از شهر نیویورک امروزی درمی‌آورد. او که عاشق زندگی آدم‌هاست، به یک جوان بی‌دست و پا دل می‌بندد. تهیه‌کنندگان فیلم، آن را با هزینه تولید هشت میلیون دلاری جلوی دوربین بردند و تماشاگران سینما در آمریکای شمالی، حدود 70 میلیون دلار برای تماشایش پرداخت کردند. این رقم در آن زمان برای یک فیلم سینمایی، رقم فروش کلانی به حساب می‌آمد. حالا قرار است برای ساخت نسخه جدید، هزینه‌ای 90 میلیون دلاری صرف شود! اهل فن می‌گویند بعید می‌دانند تام هنکس با نسخه تازه فیلم هم به عنوان بازیگر اصلی همکاری کند. این بازیگر 59 ساله، این روزها فاصله زیادی با آن جوان کم‌سن و سال اوایل دهه 80 میلادی دارد.

گفته می‌شود هنکس به صورت افتخاری، نقش کوتاهی در نسخه تازه خواهد داشت. نسخه جدید «اسپلاش» تا قبل از پایان فصل تابستان سال جاری میلادی جلوی دوربین می‌رود. این فیلم که از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و دیجیتالی بهره زیادی خواهد گرفت، برای نمایش عمومی در ایام تابستان سال آینده آماده می‌شود.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها