دیوان اداری مصر با دادخواست قضایی درخصوص لغو تابعیت مصری محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق این کشور مخالفت کرد.
کد خبر: ۹۱۱۰۹۲

پایگاه خبری جی.بی.سی‌نیوز اردن به نقل از عزت غنیم، وکیل و مدیر هماهنگی غیردولتی حقوق و آزادی مصر گزارش کرد: دیوان حقوقی اداری (مربوط به اختلافات اداری) در قاهره با دادخواست قضایی برای لغو تابعیت محمد مرسی مخالفت کرده است. این دادخواست که سال گذشته به دادگاه مصر ارائه شد، لغو تابعیت محمد مرسی به دلیل جاسوسی برای کشورهای خارجی بوده است. دادگاه مصر در دلایل قضاوت خود اعلام کرد: وزارت کشور مصر طی گزارشی درخصوص طرح دعوی برای لغو تابعیت مرسی اعلام کرده که دلایل کافی قانونی برای این اقدام به دست نیاورده است./ ایرنا

کشته شدن 5 نیروی اطلاعاتی اردن در حمله تروریستی

افراد مسلح ناشناس صبح روز دوشنبه به اردوگاه البقعه واقع در شمال امان، پایتخت اردن یورش برده و پنج عضو دستگاه اطلاعاتی این کشور را به قتل رساندند.

به نقل از النشره، مقام‌های اردنی از آغاز تحقیقات درباره علل این حادثه خبر دادند.

محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن ضمن اعلام حمله مسلحانه گفت: در این حمله دست‌کم سه افسر اطلاعاتی اردن و دو کارمند وزارت اطلاعات این کشور کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. وی افزود: تروریست‌ها صبح امروز مقر امنیتی صبیحه را هدف قرار دادند که این اقدام نشان‌دهنده شیوه جنایتکارانه این افراد در نخستین روز از ماه مبارک رمضان است./ جام‌جم

داعش بیش از القاعده در آسیا حامی جذب کرده

دولت سنگاپور اعلام کرده که داعش بیش از القاعده در آسیا نیرو جذب کرده است.

انگ هن، وزیر دفاع سنگاپور در جریان پانزدهمین نشست امنیتی شانگری ـ لا در این کشور گفت: در سه سال گذشته داعش بیش از القاعده حامی و نیرو در آسیا جذب کرده و بیش از هزار نیرو در عراق و سوریه دارد.

وی ادامه داد: شبه‌نظامیانی که از جنوب شرق آسیا هستند و به کشورهای خود بازمی‌گردند، هنوز با داعش در خاورمیانه ارتباط ایدئولوژیکی دارند. جنگ علیه تروریست‌های داعش جنگ علیه اسلام نیست. وزیر دفاع سنگاپور تصریح کرد: گروه‌های تروریستی امروز از فناوری‌های پیچیده و استراتژی‌های عجیب استفاده می‌کنند و توانایی حملات مرگبارتر دارند و اگر کشورهای منطقه با یکدیگر همکاری نکنند، آماج حملات آنها قرار می‌گیرند./ آسیا

رئیس‌جمهور چک: کشتار ارامنه نسل‌کشی است

رئیس‌جمهور چک اعلام کرد که کشورش در تائید کشتار یک ‌و ‌نیم میلیون ارامنه به دست دولت عثمانی تاخیر کرده و پس از سفرش به ارمنستان برای تائید این مساله از پارلمان کشورش درخواست خواهد کرد.

به گزارش ارم‌نیوز، میلوش زمان در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد:‌ طی چند روز آینده از پارلمان کشور خواهد خواست کشتار یک‌ و ‌نیم میلیون ارمنی به دست دولت عثمانی در سال 1915 را تائید و آن را «نسل‌کشی» بداند. زمان گفت: ترک‌های عثمانی در سال 1915 میلادی مرتکب جنایت کشتار دسته‌جمعی در حق ارامنه شدند و هفته آینده پس از این‌که از ارمنستان بازگشتم، از دولت یا پارلمان می‌خواهم مانند پارلمان آلمان عمل کرده و کشتار ارامنه به دست دولت عثمانی را نسل‌کشی اعلام کند. پارلمان آلمان پنجشنبه گذشته کشتار ارامنه به دست ترک‌های عثمانی در سال 1915 میلادی را نسل‌کشی خواند. / ایسنا

حملات چندگانه در قزاقستان با 6 کشته

مقامات قزاقستانی اعلام کردند، سه سرباز و سه غیرنظامی در حملاتی جداگانه در این کشور کشته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری الجزیره، وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد، مردان مسلح با انجام عملیات همزمان شش تن را در یکی از پایگاه‌های گارد ملی و دو مغازه فروش سلاح گرم در آق تپه از پای درآوردند. سخنگوی وزارت کشور قزاقستان درباره جزئیات این حملات گفت: پس از این چهار تن از مهاجمان کشته و هفت تن دیگر طی عملیات ضد تروریستی نیروهای پلیس بازداشت شدند. پلیس معتقد است این افراد از اعضای یک «جنبش افراطی، غیر بومی مذهبی» بوده‌اند. دو مورد از این سه حمله تقریبا به صورت همزمان در دو مغازه فروش سلاح رخ داد که طی آن دو تن کشته و سه تن زخمی شدند. در حمله دوم گروهی اقدام به ربودن یک اتوبوس و حمله به ورودی پایگاه گارد ملی مذکور کردند که تنها طی حمله سوم سه تن از ماموران حاضر در محل کشته شدند. مقامات قزاقستانی، با این حال تاکنون جزئیات دقیقی درباره تعداد مهاجمان منتشر نکرده‌اند. به گفته ساکنان آق تپه در پی این حمله از ساعت 10 شب در این شهر محدودیت تردد تعیین شده است.

هند هیچ روزنه‌ای برای مذاکره با پاکستان نگشوده است

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی اظهار داشت که هند هیچ روزنه‌ای را برای فرصت مذاکره با پاکستان و به عنوان نشانه حسن نیت نگشوده است.

سرتاج عزیز در گفت‌وگو با شبکه خبری جئو پاکستان گفت: بعد از حادثه حمله تروریستی چند ماه پیش به پایگاه هوایی پتانکوت هند(در نزدیکی مرز پاکستان) و به تعویق افتادن روند مذاکرات بعد از این رویداد، همه چیز خراب شد. این مقام عالی پاکستان تاکید کرد که اگر هند به اتهام زنی‌های قدیمی و تکراری علیه پاکستان ادامه دهد و بخواهد همچنان پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کند، باید بداند که موضوع تروریسم هم بخشی از موضوع‌های مهم ازجمله مساله کشمیر است که باید در پای میز مذاکرات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

وی تاکید کرد که پاکستان تمایل و آرزوی بیش از حد برای گفت‌وگو با هند ندارد اما اگر قرار است صلح در منطقه برقرار شود، لازمه آن هماهنگی و همکاری میان کشورهای منطقه است. سرتاج عزیز در باره موضوع کشمیر نیز گفت که مردم کشمیر مخالف هند هستند و همچنان به دنبال حق تعیین سرنوشت خود هستند. پاکستان هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ دیپلماتیک از مردم کشمیر و حق تعیین سرنوشت آنها حمایت می‌کند و این موضوع را نزد مجمع عمومی سازمان ملل، شورای حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

پاکستان و هند ده‌ها سال است که درگیر تنش‌های سیاسی و مرزی هستند و موضوع کشمیر، از مهم ترین موضوع‌های مورد چالش میان این دو همسایه ناسازگار است. دو کشور بارها بر سر میز مذاکره برای حل اختلافات خود نشسته اند اما به دلیل عمق اختلافات و کهنه بودن تنش ها، هر بار این مذاکرات نیمه کاره رها شده و به سرانجام مطلوب نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها