گزارش‌های میدانی «فارس» از سطح بازار نشان می‌دهد، کالاهایی همچون خرما،‌ حبوبات و مرغ که در شمار کالای پرمصرف اساسی در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شوند، افزایش 20 تا 40 درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۹

کمتر از دو هفته به آغاز ماه مبارک رمضان باقی‌مانده و برخلاف هر سال که دولت بازار ماه مبارک را در دست داشت، ظاهرا امسال این بازار است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند و قرار نیست به‌رغم افزایش قیمت‌ برخی کالاها، آب از آب تکان بخورد. بازار عمده‌فروشان مولوی یکی از مراکز مهم و اصلی توزیع انواع کالاهای اساسی در پایتخت به شمار می‌رود که این روزها حال و روز خوشی ندارد. اغلب فروشندگان این بازار از افزایش قیمت‌ها رضایت ندارند، چرا که معتقدند هرچه قیمت‌ها بالاتر برود، قدرت خرید مردم کمتر شده و سود کمتری هم عاید فروشنده می‌شود.

طبق گزارش میدانی «فارس»، قیمت انواع حبوبات در این بازار نسبت به یک ماه و نیم گذشته تا 30 درصد افزایش داشته است، تا جایی که قیمت هر کیلوگرم لوبیا چیتی از 7500 تومان به 9000 تومان، عدس از 8000 تومان به 9000 تومان و لپه نیز از 6500 تومان به 8500 تومان افزایش یافته است.

همچنین حبوبات کم‌مصرف‌تر از جمله لوبیا‌سفید کیلویی 6000 تومان، لوبیا چشم بلبلی 6500 تومان، نخود 6000 تومان و لوبیا قرمز 7000 تومان در این بازار عرضه می‌شود.

اما در بین اقلامی که در ماه مبارک بر سر سفره افطاری مردم بیشتر مصرف می‌شود به نظر می‌رسد خرما بیشترین افزایش قیمت را دارد و بنا بر اذعان فروشندگان بازار مولوی هر کیلوگرم خرمای مضافتی از 5500 تومان به 9000 تومان رسیده است.

قیمت برنج به عنوان یکی از کالاهای عمده اساسی نیز که طی دو ماه گذشته به بالای 11 هزار تومان رسیده بود در بازار مولوی کمی تعدیل شده و حداقل می‌توان گفت افزایشی نداشته است.

با یک محاسبه سرانگشتی و در نظر گرفتن قیمت حداقلی یک بسته مصرفی شامل دو کیلوگرم مرغ، ‌یک کیلوگرم گوشت گوسفندی،‌یک کیلو گرم خرما، ‌یک کیلوگرم شکر، دو کیلو برنج،‌ ده عدد تخم‌مرغ و یک کیلوگرم پنیر و یک کیلوگرم حبوبات برای هر نفر در ماه مبارک، خانواده‌ها باید صد هزار تومان برای یک ماه در نظر بگیرند. البته این هزینه منهای هزینه‌های جانبی و خرید روزانه را دربرمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها