برنامه‌ خندوانه سه‌‌شنبه شب موجی فراگیر را ایجاد کرد و همه شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و البته این نکته را هم به اثبات رساند که مردم زیادی این برنامه را تماشا می‌کنند؛ حتی آنهایی که به اصطلاح پز روشنفکری دارند و در فضاهایی مانند توییتر پست می‌گذارند و انتقادات تند و تیزی هم به برنامه‌های تلویزیونی یا موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... دارند.
کد خبر: ۹۰۸۱۰۳

سه‌شنبه شب، شبه پاشایی‌ها به برنامه خندوانه آمده بودند. چند جوان که بعد از فوت زنده‌یاد مرتضی پاشایی ظاهر خود را شبیه او کرده‌اند و از این راه هم به شهرت و هم به نان و نوایی رسیده‌اند. اما در این میان یک اتفاق بسیار نادر هم رخ داد؛ کودکی شش ساله هم روی سن خندوانه آمد که ظاهرش شبیه زنده‌یاد پاشایی بود و به آهنگ‌‌های غمگین علاقه‌مند. اندوه زیادی که در چهره و صدای این پسربچه بود، بیننده را متاثر می‌کرد. مگر می‌شود بچه‌ای که باید روزهای اوج شادی و بازیگوشی را سپری کند، چنین غمگین باشد. این کودک با چه انگیزه‌‌ای در پس کلاه و عینکی که به نماد پاشایی تبدیل شده، شادی را از خود دریغ می‌کند و به دامان غم و اندوه پناه می‌برد؟ آیا والدین این کودک مقصرند؟ چرا باید پسربچه‌ای که قرار است روزها و سال‌ها زندگی کند و حتما با مشکلات زیادی هم رو‌به‌رو خواهد شد، از همین حالا ترانه‌‌های غمگین گوش کند و روحیه‌ای بسیار آسیب‌پذیر داشته باشد؟ او وقتی بزرگ شود با زندگی‌اش چه خواهد کرد؟

رامبد جوان در برنامه خندوانه معمولا نیمه پر لیوان را می‌بیند، کمتر از کسی یا تفکر خاصی انتقاد می‌کند، او سعی می‌کند، نقاط قوت هر حرکتی را ببیند و آن را تقویت کند اما در برنامه سه‌شنبه شب، ریسک بزرگی کرد و تقریبا به همه آنهایی که تلاش می‌کنند به هر نوعی که شده موج اندوه پاشایی را در جامعه زنده نگه‌ دارند، انتقاد کرد. خیلی مستقیم و بی‌رودربایستی!

اول به سه نفر از آنهایی که خیلی شبیه مرتضی پاشایی هستند، اجازه داد تا توانایی‌های فردی خود را به نمایش بگذارند و بعد از روش گفت‌وگو استفاده کرد و از آنها این پرسش را پرسید که شما اگر به توانمندی‌های خود ایمان دارید، چرا از ظاهر یک نفر دیگر برای نمایش این استعدادها استفاده می‌کنید؟

پرسش و پاسخ‌هایی که می‌شود حدس زد بدون سانسور و کم و کاست پخش شد و این قسمت خندوانه را به یکی از چالشی‌ترین قسمت‌های این برنامه تبدیل کرد.

هنوز هم جامعه‌شناسان جسته و گریخته پدیده پاشایی و نوع برخورد مردم با مرگ او را بررسی می‌کنند تا ریشه‌های این حرکت مردمی را پیدا کنند، اما رامبد جوان هوشمندانه و از طریق یک برنامه تلویزیونی این پدیده را بررسی کرد، به چالش کشید و خیلی از مردم و حتی طرفداران این موج را قانع کرد.

هوشمندی در برنامه‌سازی، شناخت نبض مخاطب و دغدغه‌های مردم عادی که در کوچه و خیابان و در نزدیکی همه ما زندگی می‌کنند و... باعث موفقیت برنامه‌های تلویزیونی می‌شود. بازتاب بسیار زیاد برنامه سه‌شنبه شب خندوانه نشان می‌دهد سازندگان خندوانه میان مردم هستند نه دور از آنها و در زیر سقف استودیو.

طاهره آشیانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها