اعتراض و اعتصاب‌های متوالی در واکنش به اصلاحات قانون کار همچنان در فرانسه ادامه داشته و حتی شکلی خشونت‌بار به خود گرفته است. به گزارش آسوشیتد‌پرس، معترضان پاریسی شامگاه پنجشنبه با حمله به یک خودروی پلیس در خشونتی بی‌سابقه، آن را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۸

گفته می‌شود درحالی که صدها نفر از نیروهای پلیس برای محکوم کردن نفرت علیه نیروهای پلیس در میدان ریپابلیکای پاریس تجمع کرده بودند، معترضان با حضور خود علیه نیروهای پلیس شعارهایی سر دادند. در پی به خشونت کشیده شدن این تجمعات، رئیس‌ پلیس پاریس با حضور در کنفرانس خبری در این‌باره گفت: حدود 15 معترض که برخی از آنها صورت خود را پوشانده بودند، به یک خودروی پلیس حمله کرده و یک کوکتل‌مولوتف به درون آن پرتاب کردند. در همین حال راننده خودرو که تلاش می‌کرد از آن خارج شود، با حمله معترضان مواجه و زخمی شد. این مامور پلیس در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برد و همکار دیگرش که در خودرو حضور داشته، جراحت سطحی دیده است. این درحالی است که معترضان در پاریس و سایر نقاط فرانسه ادعا می‌کنند در اعتراضات علیه اصلاح قانون کار، پلیس دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زده است.

اوضاع امنیتی فرانسه به دلیل حوادث چند ماه اخیر همچنان ناآرام است. در همین رابطه، پارلمان فرانسه برای پوشش بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا و مسابقات دوچرخه‌سواری توردوفرانس وضعیت اضطراری این کشور را که از زمان حملات تروریستی ماه نوامبر برقرار بوده، دو ماه دیگر تمدید کرد.

برنارد کازانوو، وزیر کشور فرانسه پیش از رای‌گیری در این زمینه گفت: تهدید تروریسم در فرانسه در سطح بالایی قرار داشته و ما نیز همچون اتحادیه اروپا هدف این تهدید هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها