رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت سی‌وچهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، جزئیات برنامه‌های این ستاد را تشریح کرد بر این اساس بیش از 500 برنامه در سراسر کشور برگزار می‌شود که بخشی از آن رونمایی از 700 عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در استان‌های مختلف خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۵۸۳۵

به گزارش مهر، نشست خبری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌وچهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر روز گذشته در محل ستاد راهیان نور برگزار شد.

سردار بهمن کارگر در این نشست با یادآوری شعار «ما آماده‌ایم» به عنوان شعار حوزه دفاع مقدس در سال 95 به برنامه‌های سه روزه بزرگداشت حماسه سوم خرداد اشاره کرد و گفت: روز دوم خرداد و همزمان با نیمه شعبان به عنوان روز «سربازان گمنام امام زمان(عج) و مدافعان حرم» نامگذاری شده و در این روز برنامه‌هایی همچون برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، سرکشی از ایثارگران و دیدار با خانواده شهدای حرم طراحی شده است.

او با اشاره به «مقاومت، ایثار و پیروزی» به عنوان نام روز سوم خرداد ادامه داد: در این روز به دنبال تبیین اهداف و دستاوردهای دفاع مقدس هستیم و در همین راستا هم همایش‌هایی برگزار خواهد شد. دیدار با رزمندگان و خانواده شهدا هم از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

به گفته کارگر، به صدا درآمدن زنگ «مقاومت» در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، قطارهای راه‌آهن، کشتی‌ها، کلیساها و دیگر مراکز و نهادها در ساعت 11 صبح سوم خرداد از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

«دزفول، مقاومت و پیروزی» عنوان انتخاب شده برای سومین روز از برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد است که کارگر درباره آن گفت: در روز چهارم خرداد تقدیر از حماسه‌آفرینی مردم دزفول را در دستور کار خواهیم داشت که علاوه ‌بر برگزاری برنامه‌های مفصل در شهر دزفول در دیگر شهرها و استان‌های کشور برنامه‌هایی در همین راستا برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌وچهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در ادامه اهم سرفصل‌های راهبردی برنامه‌های این ستاد را تشریح و مسئول برگزاری و پیگیری برنامه‌های این ستاد در هر استان را استانداران معرفی کرد.

سردار کارگر در ادامه این نشست خبری به انتقاد برخی مبنی‌ بر تکراری بودن این قبیل برنامه‌ها که هرساله برگزار می‌شود، هم اشاره کرد و گفت: اتفاقا معتقدیم تکرار همیشه هم بد نیست. مگر تکرار خوبی‌ها بد است؟ از همین منظر هم تکرار یک جشن را اتفاقا بسیار هم خوب می‌دانیم و انتظارمان هم این است که این برنامه‌ها در تمام ارگان‌ها و نهادها در سراسر کشور با جدیت اجرایی شود.

سردار کارگر همچنین به برگزاری کنگره تجلیل از شهدا با حضور رئیس‌جمهور در سالروز حماسه سوم خرداد هم اشاره کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر مجموع برنامه‌های طراحی شده برای بزرگداشت این روز را بیش از 500 برنامه در سراسر کشور اعلام کرد که بخشی از این برنامه‌ها رونمایی از 700 عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس در استان‌های مختلف خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها