داریوش مهرجویی می‌گوید: ادبیات ما درحالی که این روزها غنی‌تر از سینمای ماست، اما با کاهش و ریزش مخاطب روبه‌روست.
کد خبر: ۹۰۵۴۲۲

به گزارش مهر، داریوش مهرجویی، نویسنده و کارگردان سینما که رمان تازه‌اش با عنوان «آن رسید لعنتی» در نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران رونمایی شد، با اشاره به پیوند و رقابت جدی میان سینما و ادبیات در جهان و ایران گفت: ادبیات ما در حال حاضر غنی‌تر از سینماست، البته سینمایی که الان می‌بینیم و نه سینمای کلاسیک که جایگاه ارزنده‌ای دارد.

مهرجویی ادامه داد: سینمای امروز همه‌اش شده بچه‌بازی و جنگ و جدل و اسپشیال افکت‌های مخصوص یا این‌که شیرجه بزنی توی هوا و معلق بزنی پایین! در این فضا رمان هنوز مدیومی قوی‌تر از سینماست و راحت‌تر می‌تواند به ژرفای درون آدم‌ها نفوذ کند.

او خاطرنشان کرد: ادبیات موضوعی است که در آن ما برعکس سینما دغدغه زمان نداریم. در سینما این محدودیت زمانی هست و باید مواظب بود که زمان کم و زیاد نشود، اما در رمان ما می‌توانیم هر چقدر دوست داریم بنویسیم و دنیای خود را ترسیم کنیم.

مهرجویی تاکید کرد: رمان به باور من امروزه تبدیل به رقیب جدی سینما شده است، اما متاسفم که خواننده‌های آن در ایران دائم در حال کاهش هستند. ما در ادبیات چیزی به نام خود بیانگری ادبی داریم. من در سینما حرف‌هایم را زده‌ام، اما با واسطه. در ادبیات این حرف‌ها را بدون واسطه می‌گویم. حرف‌هایی که من بیشتر از سینمایم در آن دیده می‌شوم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها