هفت دزد خشن که با حمله به خانه، دست و پای ساکنان را بسته و پول و طلا سرقت می‌کردند، در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۹

به گزارش جام‌جم، شامگاه 13 بهمن سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی از دستبرد 120 میلیونی سارقان به خانه‌ای در خیابان فرشته در شمال تهران باخبر شدند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه از ساکنان خانه مشخص شد چند مرد نقابدار با تهدید چاقو و قمه، پس از بستن دست و پای صاحبخانه و همسرش اقدام به سرقت مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی 120 میلیون تومان کرده و درحالی که در ادامه سرقتشان قصد خارج کردن یک گاوصندوق از محل را داشتند، همسایه‌ها و اهالی محل متوجه حضور آنها شده و بناچار با رها کردن گاوصندوق متواری شدند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف خانه در خیابان فرشته، وقوع سرقت مشابه دیگری این بار در خیابان آفریقا به پلیس اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی، این پرونده نیز برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

مالباخته که همراه همسر و دخترش در زمان وقوع سرقت در داخل خانه حضور داشتند، درخصوص سرقت منزلش توسط چند سارق نقابدار گفت: ساعت 9 شب متوجه صدایی در راهروی خانه شدم. دخترم از پشت چشمی در ورودی در حال نگاه کردن به داخل راهرو بود که ناگهان در خانه با شدت و صدای زیادی باز شد. آنها ابتدا اسپری اشک‌آور به چشمان ما زده و در ادامه، دست و پای هر سه نفرمان را بستند. دزدان پس از بریدن طلا و جواهرات دستان همسر و دخترم، ما را داخل یکی از اتاق‌ها زندانی کردند. در ادامه مقداری وجه نقد و طلاهای همسر و دخترم را که داخل یکی از کمدها نگهداری می‌شد، سرقت کرده و بسرعت از خانه خارج شدند. نیم ساعت از رفتن آنها گذشته بود که پسرم به خانه آمد و هر سه نفر ما را که با دست و پا و دهان بسته شده در داخل یکی از اتاق‌ها حبس شده بودیم، نجات داد.

کارآگاهان در اولین مرحله از شناسایی اعضای این گروه از سارقان خشن، موفق به شناسایی اولین عضو گروه از سارقان به نام مسلم 24 ساله و در ادامه برادرش مرتضی 23 ساله در منطقه شهریار شده، اما برای شناسایی دیگر اعضای گروه، آنها را تحت مراقبت‌های پلیسی خود قرار دادند.

با انجام اقدامات شبانه‌روزی، پنج عضو دیگر این گروه از سارقان به نام‌های محسن 23 ساله و یونس 25 ساله، وحید 22ساله، سعید 27 ساله و کیانوش 31 ساله در شهرستان کرج و مناطق کهریزک و قلعه‌حسن‌خان شناسایی و هر پنج نفر آنها در چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. دو عضو اصلی باند هم قبل از فرار به دام ماموران افتادند.

سرهنگ کارآگاه داوودفـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: عکس هفت عضو این باند به خواست قاضی و بدون پوشش منتشر می‌شود و افرادی که از آنها شکایت دارند، می‌توانند به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها