انتظار هواداران پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ 9 ساله شد

جشن قهرمانی استقلال خوزستان در اهواز

اشک ها در تهران جاری شد تا هلهله شادی سر از اهواز دربیاورد؛ استقلال خوزستان برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۵

شاگردان عبدالله ویسی کار را به اما و اگر نسپردند. آنها برد می خواستند و در حضور نزدیک به 30 هزار تماشاگر آبی با زدن 2 گل به ذوب آهن به رویای قهرمانی شان رنگ واقعیت پاشیدند. درست برعکس پرسپولیس که از ابتدای بازی با راه آهن، بدش نمی آمد یک گوش خود را به اتفاقات اهواز بسپارد تا شاید تیم یحیی گل محمدی برایشان جام بیاورد.

قرمزها که می دانستند شاید کار به گل شماری بکشد، 82 دقیقه را بدون زدن گل، از دست دادند تا ذره ذره از جام فاصله بگیرند. بازی تهران درحالی تا قبل از پنالتی مشکوک پرسپولیسی ها با تساوی بدون گل در جریان بود که در اهواز هواداران سر از پا نمی شناختند. گل های رحیم زهیوی در دقایق 56 و 59 هرچقدر در اهواز هلهله ایجاد کرد در تهران سکوتی کشنده را به همراه داشت و در نهایت هم فصل برای هواداران و بازیکنان پرسپولیس با اشک و اندوه به پایان رسید. تیم برانکو با وجود تمام شایستگی هایش با تفاضل گل قهرمانی را از دست داد تا سهم بازی‌های زیبای آنها در این فصل فقط کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد.

با این حال در اهواز غوغایی به پا بود. چه کسی باور می کرد تیمی که گرانترین بازیکنش با اختلاف نسبت به سایرین فقط 500 میلیون تومان گرفته است قهرمان لیگ شود؟ تیمی که حتی یک بازیکن ملی پوش هم نداشت!

استقلال اهواز با قهرمانی در لیگ پانزدهم بزرگ‌ترین شگفتی را در تاریخ فوتبال ایران رقم زد و با شایستگی بر جام قهرمانی بوسه زد.

سقوط ملوان و راه آهن

برای انزلی چی‌ها هم جمعه، غروبی غم انگیز داشت. تیم محمد احمدزاده فقط در صورت شکست 2 بر صفر در مشهد به لیگ دسته اول سقوط می کرد و این اتفاق در دقیقه 89 با گل حمیدرضا علی عسگری افتاد. تیم فرهاد کاظمی در حضور تماشاگران خودی با زدن 2 گل به ملوان دست به کار بزرگی زد و در آخرین دقایق لیگ پانزدهم سند ابقای خود را امضا کرد. با این نتیجه دو تیم ریشه دار ملوان و راه آهن با لیگ برتر خداحافظی کردند.

تابلوی نتایج

پرسپولیس 2 - راه‌آهن یک/ گل: رامین رضائیان (82-پنالتی و 85) برای پرسپولیس و مهرداد محمدی (89) برای راه‌آهن

تراکتورسازی 5 - استقلال اهواز صفر/ گل: آلویز نانگ (33)، فرزاد حاتمی (43 و 63)، شاهین ثاقبی (79)، محمد ایران‌پوریان (85-پنالتی)

استقلال خوزستان 2 - ذوب‌آهن صفر/ گل: رحیم زهیوی (56 و 59)

فولاد یک -گسترش فولاد یک/ گل: ساسان انصاری (42) برای فولاد و محمدامین درویشی (70) برای گسترش

سایپا صفر- نفت صفر

سپاهان صفر - پدیده 2/ گل: فریبرز گرامی (6) و محسن یوسفی (76)

سیاه‌جامگان 2 - ملوان صفر/ گل: حسین زامهران (52)، حمیدرضا علی‌عسگری (89)

صبا یک- استقلال یک/ گل: محمد قاضی (28) برای صبا و امید ابراهیمی (33-پنالتی) برای استقلال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها