با وجود افزایش بارش‌ها و وجود آب و هوای متبوع بهاری در اکثر استان‌ها، پیک مصرف برق درحالی رو به افزایش بوده که توانیر از احتمال وقوع بحران برقی در تابستان خبر می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۳۹۶۱

به گزارش مهر، علیرضا احمدیزدی در سمینار مدیریت مصرف انرژی در کشور با اشاره به بحرانی شدن مصرف برق و انرژی در ایران گفت: از آنجا که مدیریت مصرف انرژی از ارکان اقتصادمقاومتی بوده، صنعت برق برای رسیدن به اهداف تعیین شده راهی بجز مدیریت مصرف ندارد.

معاون مدیریت مصرف توانیر با اعلام این‌که مدیریت مصرف برق و انرژی یکی از موضوعاتی است که در تمام طول سال باید به آن توجه شود، تصریح کرد: با وجود این در فصل تابستان به دلیل استفاده زیاد از وسایل سرمایشی و از طرف دیگر به سبب پایین آمدن راندمان نیروگاه‌ها در گرما، مدیریت مصرف به صورت ویژه باید در دستور کار قرار بگیرد. وی با یادآوری این‌که با توجه به شکاف تولید و مصرف، وضعیت تامین برق تابستان امسال بحرانی است، یادآور شد: این بحران در صورت مدیریت نکردن مصرف انرژی برای تابستان امسال آشکار خواهد شد و با آن به صورت جدی روبه‌رو خواهیم شد.

احمد یزدی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف با فرهنگ‌سازی و آموزش، تاکید کرد: این افزایش تولید و مصرف برق در کشور به انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر خواهد شد.براساس آمارهای منتشر شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق ایران سه‌شنبه 21 اردیبهشت حدود 37 هزار و 72 مگاوات بوده که در ساعت 21 و 14 دقیقه شامگاه به ثبت رسیده است.

با وجود این هم‌اکنون ذخیره برق نیروگاه‌های کشور در وضعیت مطلوبی قراردارد و با ذخیره بیش از ده هزار و 728 مگاوات، حاشیه امن برای شبکه انتقال و توزیع کشور وجود دارد. علاوه بر این، روز سه‌شنبه حدود 3836 مگاوات برق در صنایع عمده و بزرگ کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه‌ای نداشته است. هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 74 هزار مگاوات رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پیش از آغاز گرمای طاقت‌فرسای تابستان، این ظرفیت به حدود 76 هزار مگاوات افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها