مهدی رحمتی در بازی‌های استقلال بارها سیوهای تماشایی داشت و در روزهایی که دفاع استقلال مستاصل از حملات مهاجمان حریف بود، یک تنه نقص دفاع تیمی و فردی آبی‌پوش‌ها را جبران کرد. شاید رحمتی در این فصل، پرکار‌ترین دروازه‌بان لیگ برتر بود و به همان نسبت، خبرسازترین آنها. با وجود درخشش رحمتی درون دروازه استقلال او در این فصل روزهای بدی هم داشت و با واکنش‌های اشتباه خود سبب شد استقلال گل بخورد، ببازد و تا اندازه‌ای از صدر جدول دور شود که رحمتی به نوبه خود، در از دست دادن امتیازات تاثیر داشت.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۳

در بازی با پرسپولیس و دیدار با تراکتورسازی که استقلالی‌ها 6 امتیاز را در حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر از دست دادند، ضعف رحمتی در واکنش‌ها و خروج‌ها مشهود بود که یکی از مهم‌ترین عوامل ضعف دروازه‌بان آبی‌ها را می‌توان در جنبه‌های روحی او جستجو و بررسی کرد.

رحمتی در بیشتر بازی‌های این فصل، اعتماد به‌‌نفس مطلوبی داشت که به عنوان کاپیتان استقلال به عزت نفس او و اعتماد به نفس تیم کمک کرد، اما خطرات بزرگ زمانی متوجه دروازه استقلال شد که اعتماد به نفس رحمتی از سطح مطلوب به نامطلوب رسید.

تصمیم‌گیری به جای داور، درگیری لفظی با سرمربی تیم مقابل یا نگاه تمسخرآمیز به بازیکن حریف از حیطه‌هایی است که بازیکن در آن از حدود اختیارات و وظایف خود عدول کرده و سطح نامطلوب اعتماد به‌نفس را نشان می‌دهد. مهم‌ترین آسیب‌هایی که از این طریق به بازیکن وارد می‌شود، این است که تمرکز و سطح ارتباطات او دچار مشکل خواهد شد. از طرفی، جستجوی بیش از اندازه دلایل شکست در عوامل محیطی به جای بررسی ضعف‌های اصلی در نوع بازی فردی یا تیمی روی سطح مطلوب اعتماد به‌نفس تاثیر منفی دارد و شخص با تکرار اشتباهات دچار سرخوردگی و از دست دادن سطح مطلوب اعتماد به نفس می‌شود.

دروازه‌بانی مانند رحمتی با استعداد ورزشی بسیار بالا که مورد توجه اهالی فوتبال بویژه رسانه‌هاست اگر ارتباطاتی در سطح مطلوب اعتماد به‌نفس خود داشته باشد بمراتب بهتر است تا این که مسئولیت اصلی خود را رها کند و با هدف منفعت‌طلبی به جای شناخت ضعف‌های تیمش، عوامل ثانوی را در نظر بگیرد که در نهایت با مشکلات ناشی از سطح نامطلوب اعتماد به‌نفس دست به گریبان خواهد شد.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها