رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: سازمان‌ مسئول بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور، ارتباط نزدیکی با سازمان ملی بهره‌وری ایران دارد و ما به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های کوچک و متوسط از روش‌های مختلف یاری می‌رسانیم، از جمله تدارک فرصت‌های یادگیری بیشتر درمورد نظارت بر بهر‌ه‌وری بنگاه‌های کوچک و متوسط و هماهنگ کردن افراد شاغل در بنگاه‌های کوچک و متوسط برای شرکت در دوره‌های آموزشی که همه این کارها در قالب اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۲

به گزارش جام‌جم، دکتر رویا طباطبایی یزدی دیروز در نشست خبری اظهار کرد: انتظار می‌رود که سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در درآمد و تولید ملی ایران در برنامه ششم توسعه افزایش یابد. آنها همچنین باید بتوانند پیوندهای مفقود میان فعالیت‌های متعدد در کشور را پر کنند. این یعنی تاثیر حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط در افزایش بهره‌وری عمومی در کشور که باید مثبت و رو به افزایش باشد.

وی تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط بی‌تردید مهم‌ترین مجریان در حیات اقتصادی همه‌ کشورها هستند. آنها منبع خوبی از اشتغال را فراهم می‌آورند و انعطاف‌پذیری حیات اقتصادی را افزایش می‌دهند و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نقش مهم‌تری به بنگاه‌های کوچک و متوسط داده و برنامه ششم توسعه رویکردی را برای تدارک مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط تدارک دیده است.

وی تاکید کرد: ستاد فرماندهی اقتصاددمقاومتی 12 برنامه ملی در نظر گرفته است که طرح ارتقای بهره وری سرمایه، آب و انرژی یکی از این موارد است.

طباطبایی یزدی ادامه داد: براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ـ که قرار است هسته‌ برنامه‌ ششم توسعه‌ کشور باشد ـ بخش عمومی باید کارآمد شود و حضورش را در فعالیت‌های اقتصادی کشور براساس کارآمدی تنظیم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها