هر سیستم‌عامل با بهره‌مندی از یک منوی اصلی، امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار داده و دسترسی به بخش‌های متعدد سیستم‌عامل را برای او فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۷
نمایش خودکار نوار منو در مک

به گزارش جام جم کلیک ، سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس نیز از همین طراحی برخوردار است و اگر از کاربران این سیستم‌عامل باشید مطمئنا منوی اصلی آن را در بالای صفحه‌نمایش مشاهده و استفاده کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید این منو در تمام شرایط فعال بوده و قابل مشاهده و دسترسی است که این نمایش همیشگی یک مزیت به‌شمار می‌رود، اما گاهی همین مزیت می‌تواند کمی دردسرساز باشد.

به‌عنوان مثال ممکن است به دلایل مختلف قصد داشته باشید از کل فضای نمایشگر استفاده کنید و تمایلی به حضور این منو در صفحه‌نمایش نداشته باشید! در این شرایط می‌توانید از قابلیت نمایش خودکار در مک کمک بگیرید تا نوار منو فقط زمانی ظاهر شود که شما به آن نیاز دارید. دوست دارید با چگونگی فعالسازی این قابلیت آشنا شوید؟ از روش زیر برای انجام این کار کمک بگیرید:

1 ـ از نوار منو روی آیکون اپل کلیک کرده و System Preferences را انتخاب کنید.

2 ـ از میان بخش‌های به‌نمایش درآمده در تنظیمات سیستم روی General کلیک کنید.

3 ـ در پایان علامت چک‌مارک کنار گزینه Automatically hide and show the menu bar را فعال کرده و با تائید پنجره‌های فعال آنها را ببندید.

4 ـ پس از اجرای مراحل گفته شده، نوار منو از بالای صفحه‌نمایش حذف شده و در صورت نیاز با حرکت نشانگر ماوس به بالای صفحه‌نمایش و کمی مکث در آن محدوده ظاهر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها